Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Mannen min har en tendens til å forvisse seg selv om at om noe er galt, eller at jeg sier i fra ting så er jeg BARE hormonell.... Det virker som om jeg er fratatt evnen til å tenke rasjonelt og ha egne meninger. Flere som sliter med det samme, eller som har noen gode råd? Jeg blir så frustrert over han, for etter vi fant ut at jeg er gravid har han fjernet seg mer og mer fra meg. Viser ingen interesse for den lille, ønsker ikke kjenne på magen etter liv. Sukker bare og begynner å skrive tekstmeldinger mens han har hånden på magen etc.... Føler meg alene. Og når jeg poengterer det eller forteller han at jeg ikke er helt komfortabel blir jeg beskyldt for å være hormonell og krass. Er jeg bare tullete?
Gjest eelis+guttespire Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 For menn er det ofte vanskelig å forholde seg til graviditeten, siden de ikke har det helt som oss jenter, som faktisk bærer babyen inni oss. Som regel blir det hele litt fjernt for dem, og det er vanskelig å relatere til det. Særlig det å plutselig skulle "dele" kjæresten sin, har jeg skjønt at kan være vanskelig. Vi jenter har jo en tendens til å bli kjempeopptatt av babyen i magen, og i hvert fall jeg syns det er vanskelig å snakke om andre ting, når jeg heller kan snakke om babyen (hehehe). Gutta føler på en måte litt at de "mister" oss. I tillegg er det jo et faktum at vi blir litt hormonelle når vi er gravide. Nå vet jeg ikke hvilke sammenhenger det blir krangel i, men hvis det er "småting" som irriterer deg, er det sikkert lett for han å avblåse det med hormoner hvis han bare ikke gidder. Særlig hvis du yter din mening i en litt krassere tone enn du hadde planlagt (jeg gjør det hele tiden, til min og alle andres fortvilelse). Jeg tror egentlig at du bør sette deg ned med mannen din og ha en rolig samtale med han, uten at noen hever stemmen eller blir sure på hverandre. Forklar han hva du tenker og føler, og vær åpen for at han legger frem sine tanker og følelser. En graviditet kan være vanskelig for et parforhold, så det er viktig at dere snakker om det som plager dere. Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå