Lykkelig 2 barnsmor <3 Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Måtte bare lufte tanke mine her. Vi, jeg og mannen min, har pratet på å sette i gang med nr 2. Men saken er at pga forrige fødsel som var lang og tøff, og endte med at babyen vår havnet på nyfødt intensiv. Hun pustet ikke da hun kom til verden, og var veldig veldig slapp. Hun ble tatt med vakum, og det måtte 7 - 8 -9 trekk til før de endelig fikk henne ut. Vi har vært på sykehuset og hatt en samtale om fødselen og eventulet neste fødsel. Kan velge om jeg vil føde vaginalt eller KS. Men for å komme til saken; jeg lurte på om jeg hadde for smalt bekken til å kunne føde, om det var derfor nr 1 satt fast.. Lege bestilte så time til å få målt bekkenet. Det dumme er, er at vi fikk ikke time før 25. august. Timen ble bestilt i april/mai... Problemt er jo at vi hadde hatt lyst til å sette i gang nå. Men ettersom jeg har forstått så kan man ikke ta ct/røntgen mens man er gravid.. Så er det dumt av oss å sette i gang nå??? Å lissom da bare avbestille timen til måling av bekken.... hmmm.
babyklar er lykkelig :) Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 skjønner det er kjedelig å måtte vente når man har lyst til å komme igang.. kanskje du kan ringe røntgen på sykehuset dersom du bor i nærheten, og si at dersom de får en ledig time så kan du stille på kort varsel? skjer sikkert ofte at folk ringer å avbestiller timen sin. vil tro at det skjer enda oftere nå på sommeren fordi folk får time og vil reise på ferie etc.. så kan du jo si at dersom noen ringer å avbestiller om så om samme dag som de har time, så kan du møte opp.. tror det skal kunne gå an ..lykke til
barney Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Jeg tok CT av bekkenet da jeg var høygravid med sistemann, men røntgen tar man visst ikke når man er gravid (vet ikke helt forskjellen). Det er uansett CT man bruker for å måle bekkenet. Vet om to andre jeg kjenner som har tatt CT av bekkenet når de har vært gravide, så da regner jeg med det greit? Så da er det bare å sette igang med baby nr 2, lykke til!
camillaj81 Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 Jeg har to venninner som begge har kontrollert bekkenet under graviditeten og gått for ks så det er ingen problem.
Rosa* Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 Hei Tok også ct for å måle bekkenet i uke 38 første gang jeg gikk gravid. Da jeg spurte om strålefaren fikk jeg fortalt at man kunne sammenligne dosen man fikk under ct med en flytur Oslo-Trondheim. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg, men det har kanskje større betydning i starten av et svangerskap? Kan du ikke kontakte sykehuset for å få vite litt mer om strålefaren?
Lykkelig 2 barnsmor <3 Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2009 Har lest litt på nettet om det nå. Enten må det tas helt i slutten i svangerskapet eller føre man blir gravid. Å hvis man tar det føre man blir gravid skal man helst vente 2 - 3 mnd før man blir gravid etter ct. Å da er det jo plutselig november/desember... Er jo såååå lenge å vente :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå