Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal strippes i morgen, men har skjønt at det kan være ganske så ubehagleig, så vil helst vite at det har virkning før jeg utsetter meg for det:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hjalp meg, i alle fall. Jeg ble strippet kl. 11 på fredag, og kl. 13 på lørdag var fødselen overstått. Jeg er sikker på at strippingen satte fart i sakene, fikk voldsomme kynnere med en gang som gled over i veer en gang i løpet av natten, men det var nok nært forestående uansett. Jeg hadde fire cm åpning da det ble gjort.

Jeg opplevde ikke strippingen som ubehagelig, kjente nesten ingen ting. Blødde veldig svakt etterpå, det er visst helt normalt.

Lykke til!

Skrevet

Hos meg hjalp det ingenting og gjorde nokså vondt vil jeg si. Men da var jeg ikke noe som helst moden - har hørt at det er annerledes og har mer effekt (logisk nok) om man er litt moden fra før. :)

Skrevet

Hos meg hjalp det, ble strippet kl 16 på ettermiddag, 16 timer senere holdt jeg nurket i armene:) Selve strippingen opplevde jeg som ubehagelig og vondt, småbblødde i noen timer, og da blødningene stoppet kom sterke kynnere som ble til rier etter ikke så altfor lang tid:)

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Min jordmor anbefaler det ikke fordi det kan gi maserier....

Skrevet

Det jeg fikk vite var at jeg ble strippet DERSOM jeg var moden, noe jeg var. Det var ikke vondt i det hele tatt, nesten ikke ubehagelig heller. Hadde legetime kl 13, og fødselen var over kl 05 dagen etter, så jeg var veldig fornøyd. Men så var jeg 8 dager over termin, ville ikke gjort det før termin tror jeg, kan være mye vondere da.

Skrevet

Hos meg hjalp det ikke... Jeg var moden, men eneste resultat ble blødning og maserier! Syntes ikke det var så forferdelig vondt igrunnen, mer ubehagelig, var liksom ikke verre enn å sjekke om jeg faktisk var moden - bare litt mer trykk på en måte. Ble strippet en dag før termin, og tulla kom ikke før 8 dager på overtid, så vil ikke si det hadde effekt! Men vet jo det virker for mange :) Lykke til!

Skrevet

et utrolig teit spørsmål men nysgjerrigheten min har tatt overhånd:

Hva skjer når noen blir "strippet" i forbindelse med en fødsel?

Skrevet

Jeg syns det ar vondt, men verd det. Fikk mye maserier rett etterpå og slimproppen gikk. 2 døgn etterpå satte riene skikkelig onn og på få timer var gutten ute :-)

Skrevet

Jeg synes det var kjempevondt, og er nesten det jeg opplevde som det værste med hele opplevelsen. Altså, vondere enn å føde!:P Men det var jo litt fordi jeg hadde en polsk lege på syehuset som bare gjorde det uten å si hva han skulle gjøre. Jeg trodde jo han bare undersøkte meg, og plutselig så røsket han til oppi der, tre ganger!!! Følte meg helt voldtatt og jævli etterpå.. Ble egentlig litt sint på den fyren, kunne jo nesten ikke snakke norsk en gang, og jeg ble jo skremt som førstegangsfødende..

Det ble et døgn med maserier som første til 4 cm etter 12 timer, som også bare holdt seg på 4 cm 6 timer etter det igjen.. Så ja, MASERIER!!!

Jeg var 12 dager på overtid og skulle alikevel settes i gang dagen etter. Kunne kanskje gått fortere da, om han ikke hadde gjort det der. Samtidig er jeg litt glad for at det skjedde litt mer naturlig enn at jeg måtte settes i gang, for jeg var ikke så glad for å måtte bli satt i gang heller.. Ville at det bare skulle skje av seg selv.

Vet ikke hva jeg skal si jeg.. Men mange av jordmødrene var litt skeptiske til strippingen, siden den i mange tilfeller fører til maserier.

Skrevet

Hjalp meg hvertfall,ikke vondt,men litt ubehagelig.11 timer senere kom ungen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...