Gå til innhold

hvordan oppevarer man boller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har bakt :D

flinke flinke meg :D

men hvordan oppevarer jeg dem? i en plastpose på benken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja eller i fryseboksen :)

Det har jeg gjort før....(når svigermor har bakt,jeg er ingen baker haha ;P)

Skrevet

hehe.. ikke jeg heller. dette er vel 3 gangen på 2 1/2 år småen får smake hjemmebakte mammaboller.. hehe

Skrevet

I plastpose på benken ja, hvis du legger de i kjøleskap blir de fortere tørre synes jeg. Men ellers er det supert å fryse boller når de er ferskest mulig, og bare ta opp de man trenger og tine de på benk eller i mikro, da er de som ferske.. Nam :)

Skrevet

Hvis de skal spises snart - på benken, hvis de skal spisen om et par dager - i fryser. Er supergodt å bare ta dem noen sekunder i mikroen slik at de blir litt varme før man spiser dem..

Kan anbefale boller med sjokoladebiter eller makronfyll!

Skrevet

Jeg synes frosne boller varmet i mikro ikke blir så godt, de blir litt seige. Legg frosne boller inn i kald ovn (i midtenpå rist) som du slår på vanig varme (over + under, ikke varnluft) på 200 grader og lar stå i totalt 15 minutter ca og hvile deretter i 5 minutter. Da smaker det nybakt igjen.

Skrevet

når man har bakt boller (eller andre bakevarer) må de først og fremst avkjøles på en rist på benken. Når de er kalde legger du de i poser og fryser dem. Ha kun boller som skal spises den aktuelle dagen på benken.

Når du da trenger boller tar du opp av fryseren, sett de på en rist en halvtime-time (alt ettersom hvor lang tid du har), så serret du risten inn i ovnen som er forvarmet til 150 grader. la de stå noen minutter til de er godt og varme inni....nyyydelig!!!

og akkurat som nybakt!!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...