Gå til innhold

noen som har giftet seg i utlandet her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror vi skal gifte oss neste år, og vurderer kanskje å gjøre det i Hellas eller Thailand. Hellas er liksom "vårt" land. Vi er veldig glade i å reise til de greske øyer og har gjort det en del ganger, alene, og etter vi fikk barn.

Thailand har ikke han vært i, men jeg har vært der med eksen min en gang.

Men har noen erfaringer med å gifte seg utenlands? Jeg tar i mot alle gode råd og tips. Og vil gjerne vite sånn ca pris. Takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Ett sted å begynne er her:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/dok/lover_regler/retningslinjer/2006/vigsel_utlandet.html?id=446831

Hert finner du ut hvem som har vigselrett, ambassader, sjømansskirker...om dere trenger å ha med vitner osv

Vi giftet oss på ambassaden i Roma, vi skulle ikke ha med npen men mine foreldre ble med og min forlover med samboer. De betalte turen selv. (Vi va tilstede da de giftet seg i Paris, og betalte oppholdet selv.)

Reise og hotell kom på ca 10 000,-. Men da valgte vi ett hotell som var rett ved a,basaden og i ett "bedre" sted av byen.

Dette kan bli så billig eller dyrt du vil selv. Bestillte brudebukett der nede og det kostet 60 euro, ordnet også dette for min venninne i Paris og det var omtrent samme pris.

Lykke til!

Skrevet

Vi giftet oss i Florida, USA i april - vi ordnet bryllupet gjennom Disney, så det var enkelt og greit;o) Hadde egen planlegger som ordnet alt og vi hadde en helt fantatisk dag! Vi kom på rundt 150 000,- for reise, opphold og bryllup (var i Florida i 3 uker), så det var ikke så ille syns jeg;o) hadde med nærmeste familie, så vi var totalt 17 stk på ferie og bryllup.

Jeg vet at www.brudepikene.no arrangerer bryllup i både Hellas og Thailand - jeg ville tatt en titt på siden deres - lykke til:o)

Skrevet

Vi giftet oss på en utenlandsk ambasade for 9 år siden, og det ble ikke dyrere enn en vanlig ferie. Vi fortalte ingen at vi skulle gifte oss så folk trodde bare vi var på ferie. Jeg giftet meg i en helt vanlig sommerkjole og mannen i dressen han hadde i skapet fra før. Ambasaden stilte vitner og bildene tok vi hos en lokal fotograf, betalte litt ekstra for å få med negativene hjem (var før digitalkameraene tok over dette). Så spiste vi 6 retters middag på en lokal restaurant og bestilte sjampanje og jordbær på hotellrommet.

Hadde en fantastisk dag :)

Skrevet

Vi giftet ogss ved ambassaden i Paris i oktober i fjor, og det var helt fantastisk. Vi var ca 30 stk i reisefølget, hvor alle selvsagt betalte reise og opphold selv.

Hadde kake, jordbær og champagne på hotellet etter vielsen (lånte et eget rom til det), og 6-retters middag på en fantastisk restaurant på kvelden.

Det var en helt perfekt dag, og det anbefales på det sterkeste. Paris er en perfekt location.

Skrevet

Vi giftet oss på Island for 2 år siden. Anbefales på det sterkeste:-) Vi hadde en bryllupsarrangør som tok seg av alt det praktiske som papirer, bestilling av kirke og prest, hotell og fly, bordreservasjoner for bryllupsmiddagen, turer, you name it!

Skrevet

Åhhh, island høres perfekt ut da! Alltid hatt lyst til å reise dit.

Lyst til å fortelle litt mer om bryllupet der? Hvor mange dere var, hvor lenge dere var der, hva det kosta osv??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...