Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Han har dem ca 30%, og jeg spurte om han ville ta dem med på ferie eller finne på noe i sommer.. men nei, han ville bare jobbe. Tenkte kanskje det hadde vært hyggelig for dem å finne på noe sammen, og han er selvstendig næringsdrivende så han bestemmer arbeidet sitt selv.. Er det noe regler på ferier osv? Jeg sliter veldig i juli mnd da bhg er stengt, og jeg jobber. Har ordet barnevakt som kan komme innimellom, så skal nok få til de fleste dagene.. tenkte kanskje at han kunne tatt litt "fri" og hatt dem litt også, men vet ikke om d er noe "regler" på dette eller ei...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 Nei, det er et av problemene med samvær; der er ingen plikt.....
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Finnes ingen konkrete regler på det med samvær desverre, men vil anbefale deg å ringe familievernkontoret å høre med dem. Har dere skrevet samværsavtale da? For da kan han ikke komme rett før sommeren og si at han ikke vil ha dem.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 du får ikke gjort noe som helst med at han ikke vil ha dem. du kan jo prøve og spille på samvitigheten hans eller noe. men sånn lovmessig får du ikke gjort noe som helst. ingen kan tvinge en samværsforelder til samvær
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 Han kan faktisk det. Det er ikke moralsk riktig, men det får ingen konsekvenser utover å gi en forsurende virkning på samarbeidet. Far har ikke plikt til å følge samværsavtalen, det er det bare mor som har.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 Da jeg og advokaten min skulle sette opp en fast samværsavtale (fordi både jeg og far ville), så spurte hun hva jeg ville gjøre med ferien. Hun spurte om jeg ville at hun skal sette opp en fast avtale ang. feriene og, men det trengte hun ikke, for jeg og far ordnet det privat. Så det er vist mulig å sette opp en fast avtale ang. ferien.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 ja man kan sette opp fast avtalle angående ferie, men man får gjort svært lite om far ikke dukker opp eller ikke har lyst til og ha med ferie i avtallen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå