Gå til innhold

Hvordan utføres MA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan utføres MA? Hvilken smerte er det?

Noen som har opplevd dette? Noen som har lyst å fortelle meg om hvordan dette var?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MA i vanlig terminologi her inne betyr missed abortion(fosteret er dødt, men kroppen støter det ikke ut).

Medisinsk abort er å ta tabletter som provoserer til abort. Da mister du omtrent som i en spontanabort(SA her inne). Du begynner å blø, får en form for rier(menssmerter), og kroppen kvitter seg med fosteret. Du vil blø en god stund etter. Flere uker.

Skrevet

Man utfører ikke en MA. Det er dessverre noe som skjer.

Skrevet

Takk for svar. Ok. Da har jeg missforstått. Jeg mener medisinsk abort. Trodde det var MA. Hvordan utføres medisinsk abort på sykehuset?

Skrevet

Som jeg skrev; du får tabletter og så setter "fødselen" igang slik jeg beskrev. Du må føde. Mener det skjer hjemme, om det ikke er en senabort.

Skrevet

Får man rier? er det ekte fødsel? Så tidlig i svangerskapet? før 12 uker.

Skrevet

Det blir jo framprovosert, så det er på en måte en fødsel.

Vil tro at det er som en kraftig mens.

Ei venninne av meg mista(SA) ganske nære uke12, og hun sammenligna det med en liten fødsel med rier.

Skrevet

ok....

Off hørtes ikke kjekt ut.

Skrevet

Fosteret er jo lite, så det blir vel som en litt kraftig mens. Ikke alle klarer å se selve embryoet. "Riene" er vel mer som sterke menssmerter.

Jeg har ikke tatt en provosert abort selv, men har mistet. Da begynte jeg å blø, først litt så mye. Det endte i en utskrapning, fordi kroppen min ikke kvittet seg med restene selv. Men det er litt det samme med medisinsk abort. Du merker det godt, og kjenner det godt.

Skrevet

Det er som litt sterke menssmerter. Synes ikke smertene var så ille, det var det psykiske, og det å se alt som kom ut som var forferdelig. Fikk første tablett på sykehuset. Tok resten hjemme. Blødde i 1-2 uker etter.

Skrevet

Du velger selv om du skal se på det som kommer ut selvfølgelig.

Skrevet

Jeg fikk ikke tabletter, men hadde utskrapning under narkose. Ingen fysiske smerter.

Skrevet

Ser du på alt som kommer ut når du har mensen? Tenk litt sånn på det; det er bare mensen. Ingen tvinger deg til å se embryoet, men ser du det, så ser du det. Ikke at det ligner så veldig på et foster, men du kan se at det ikke er blod om du "leter".

Skrevet

Det er litt forskjellig hvordan sykehusene gjør det ,noen får gjøre det hjemme andre må gjøre det på sykehuset .

Når jeg gjorde det ,fikk jeg først en pille som gjør at embryo dør .(når du har tatt pillen kan du IKKE angre )Dro hjem og dro tilbake på sykehuset dagen etter .Da fikk jeg fire piller jeg selv måtte sette opp i skjeden .(de pillene gjør at kroppen støter ut embryoet ) fikk beskjed om å gå meg en tur ,gjerne i trapper for å sette det i gang .Det tar ca 2 timer fra du setter pillene til de funker .

Etter 2 timer begynner man å blø og får menskramper ,man kan da få smertestillede som feks pralgin forte ol .ligger da ca 4 timer på sykehuset ,hvor man blør veldig mye og man går mye på do .

Etter ca 4 timer avtar blødingen litt og man kan dra hjem .Når man kommer hjem kan man regne med og blø i ca 14 dager .Man får med seg smertestillende hjem .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...