Gjest lillemamsi Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Jeg har mye kynnere og skikkelig nedpress og er bare i uke 16+5 . Idag har jeg har hatt jevnt kynnere ifra kl 05.00 til 14.00 tiden. Om jeg får det mens jeg ligger i sengen, så gjør det SKIKKELIG vondt og minner meg mye om sterke messmerter. Var litt usikker på om jeg skulle ringe lege/jordmor i dag eller ikke. Men har roet seg nå. Skal til jordmor i morgen på 1. kontroll. Har det noe å si at jeg er liten, men at jeg får store barn ? (fikk uventet stor baby sist) Føler at det er voksesmerter jeg har. Og gutten er ganske stor, livmora går over navelen. Og når jeg holder i begge ender av babyen så er ene enden nedest ved venstre hofteben og andre enden over navelen på høyre side. Og vi kan tydelig se når han rører på seg... Fler som har (hatt) det sånn så tidlig ?? hjertlig takk for svar
Trinemp Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Jeg har hatt det akkurat på samme måte!! Masse kynnere og menssmerter. Var også veldig øm i magen, vondt jeg bare var i bevegelse eller var nær magen. Det varte i mange dager, så til slutt tok jeg kontakt med føden, å jeg fikk komme inn på en sjekk, om det var noen åpning og om alt sto bra til med jenta mi. Ingen åpning og alt sto bra til. Dem var veldig usikre på hva det var, men dem trodde det at det var en vokseperiode. Det har roa seg litt nå, men fortsatt kynnere og av og til menssmerter. Jeg prøver å ta det med ro, å det hjelper. Er du veldig bekymret vil jeg råde deg til å heller ta en tlf for mye. Men mest sannsynlig er det kun en vokseperiode for deg også. Jeg er i uke 23 nå, og det er kun de siste dagene her det har begynt å roe seg. Masse, masse lykke til!!! Å husk: bare ring inn å forhør deg hvis du føler for det Send mld her hvordan det går med deg da
"nøtteliten" Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 Ja samme her. Begynte å ta tilskudd av magnesium og dette hjalp etter et par uker. Har tenkt å ta magnesium hele svangerskapet. Hadde mye kynnere sist også.
Gjest lillemamsi Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 I dag har jeg vært hos jordmor, og jeg er laaangt over kurven på symfyse målene :-O Hun måtte le litt når hun kjennte på magen min og sa at jeg slettes ikke har noen liten livmor. Jeg får nok en stor baby denne gangen også. Noe som er litt skummelt, fordi jeg selv er ganske liten og spinkel, men antagelig har bredt nok bekken. (auau) Er kjempe glad for at gutten vokser, men han har nok vokst mer er snittet den siste tiden. Er altså i uke 16+6 og har livmor på 20 cm.... Der har vi forklaringen på kynnerne, rett og slett voksesmerter. Men om det vedvarte og ble vondere eller oftere så skulle jeg ta kontakt med føden for en sjekk.
Gjest Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 Hvor stor ble den forrige ungen din da? Den livmoren var jammen det stor..! Hvor høy er du selv da (du skriver at du er liten)?
Gjest lillemamsi Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 jeg er 162 cm høy og veier (til vanlig) 55 kg. dattera mi var akuratt 4 kg og 52 lang. Ikke tjukk, men kraftig bygd ! så er jo ikke sånn kjempe uvanlig, men en del over snittet er det jo. Og var veldig overaskende, jordmor på sykehuset noen timer før fødsel( sku ta ul for å sjekke fostervann) hun tippet på 2700g. Altså veldig feil !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå