Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 Ja:) det er en fantastisk verden, men veldig uvant ennå. Da jeg giftet meg hadde mannen min en formue på 123 millioner. Nå er det snakk om milliarder, 5 år senere.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 Nei, giftet meg med en mann som tjener og eier mindre enn meg. Selvfølgelig litt dumt, da det hadde vært kjekt å ha litt penger, men vi er lykkelig gift i 10 år til nå, ville gjordt det samme igjen.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #4 Skrevet 18. juni 2009 Hehe, samma her;) Vi er rike på hverandre. Dagens frase;)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #6 Skrevet 18. juni 2009 Min mann ja. Fra fillefrans til milliardær. Nei, han visste ikke om pengene da vi møttes.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #7 Skrevet 18. juni 2009 Ja, finnes vel ingen annen grunn til å gifte seg, vel??? Men alvorlig talt, ja, giftet meg til masse penger.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #8 Skrevet 18. juni 2009 rik og rik, men god råd.... penger gjør deg ikke lykkelig, lykke kan bare ikke kjøpes.... noen visdomsord fra meg....
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #9 Skrevet 18. juni 2009 Kommer ann på hva du mener med rik, men ja jeg gifta meg inn i en familie som har penger til overs Det er ikke snakk om milliarder og heller ikke ekstremt med millioner, men vi lever godt pga svigerforeldrenes penger, hus og andre ting de eier. Jeg visste ikke noe om dette før jeg hadde vært sammen med mannen min i mange år, tror ikke han var klar over hva foreldra hadde opparbeida seg heller, men deres gavmildhet kommer godt med i etableringsfasen og vi er takknemlige for det.
Gjest Skrevet 18. juni 2009 #10 Skrevet 18. juni 2009 Jeg kunne velge jeg... Hadde et såtende frieri fra en av norges meget rike unge arvinger, og en arbeidsledig, men sjarmerende fyr med god økonomisk sans. Har aldri angret et sekund på at jeg valgte bort pengene, selv om han med pengene hadde fridd, han uten hadde jeg akkurat truffet.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #13 Skrevet 18. juni 2009 Neida, men hvis du kan velge mellom å gråte i en kommunal leilighet, eller i ditt eget hus......
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #14 Skrevet 18. juni 2009 Det MÅ være deilig =) Selv om lykke ikke kan kjøpes for penger og alt det der, er det nok ikke mange som hadde sagt neitakk=) Jeg har ALLTID måtte klare meg med lite, men gjør jo nesten ikke noe annet enn å drømmer om en pengegevinst, en arv, en bedre jobb etc,etc.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #17 Skrevet 19. juni 2009 Tvert imot her. Jeg giftet meg med en mann som er under gjeldsanering jeg
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #18 Skrevet 19. juni 2009 Jeg har en svært rik eks, men jeg takka nei til frieriet. Kunne levd i en luksusvilla, had hushjelp og barnepike, jobbet kun med veldedighet. Stort gjesp hele greiene rett og slett. Følte meg ikke bekvem med det. Nå lever jeg i enebolig, med en mann jeg elsker vanvittig høyt, har friske fine barn, trygg økonomi med sparepenger på konto. Milliærderer blir vi nok aldri, men millionærer er vel ikke helt usannsynlig om en 5-10års tid. Å gifte seg til penger, for pengenes skyld virker på meg bare trist. Jeg skjønner noen vil ut av fattigdom, eller er redd for å gifte seg under sin klasse hvis de selv er svært rike, men finner man da den ekte og store kjærligheten? Den er jo verdt mer enn diamanter, designerklær og dyre sportsbiler. Har aldri manglet noe, kommer fra middelklasse med trygg økonomi. MUlig man da har et litt annet syn på penger, siden man hverken har had for mye eller for lite.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #19 Skrevet 19. juni 2009 Så lenge pengene ikke "KOmmer fra familie";- så tilsvarer ofte mannens formue/lønn den tid han må bruke på jobb.:Er den erfarign jeg har gjort via slekt og venner...De tre som har giftet seg rik har masse alenetid, og er mer som alenemødre enn i et forhold.... Sa det mange gang når folk spurte omjeg var misunnelig på søstera som hadde funnet en så velstående mann..Nei, heller en mann som er der SAMMEN med meg, deler 50/50 på nattevåk, sykedager og husarbeid(selv om hun da hadde hushjelp)..Den gleden vi deler når vi ENDELIG har råd til denturen, den TV, det prosjektet.. Og plutselig en dag satt hun der, som alenemamma, med bedre økonomi enn hva vi har som to, men må jobbe fullt, organisere hverdagen til tre barn, alene og bidrag får hun ikke,- for han har ikke lønn...... Det samme med bekjent nummer to, den tredje "Holder ut" enda, men er giftet seg til rik FAMILIE; noe annet det..SÅ de har ikke vært like mye fra hverandre..Men det ryker snar, da man som rik mann kan vasse i tilbud fra unge, attraktive jenter/Goldiggers........Og han ER utro, hun VET det, har bare ikke ville innrømme det enda..Trenger litt MER bevis...( Og det er så fryktelig synd at han ikke ser hva han har..FOr snillere og penere jente finnes ikke. MEN bikka jo 30 her nylig,- så en 19 åring er vel å foretrekke......Selv om hun på 30 lett kunne plassert som en meget pen 19 åring selv....Huff, skjemmes på vegne av den mannlige rase nesten.... Ofret MYE har hun for og være "god nok"..Og en skikkleig god mamma, stiller opp for venner, som barenvakt, når de trenger trøst, reiekamerat, og for familie (Spes HANS side) på samme måte..HEnnes die vet å ikke spørre for mye, hun sier jo aldri nei..Tar alt med et smil )
Gjest Tale30 Skrevet 19. juni 2009 #20 Skrevet 19. juni 2009 Jeg regner med at alle som gifter seg til penger fortsatt sørger for å skape sitt eget liv innad i ekteskapet? Har sett eksempler på mange kvinner som blir økonomiske katastrofer fordi de fokuerer på å nyte tilværelsen med mannens penger. Plustelig en dag innser de at de ikke har penger til å stå på egne ben, og dårlig med pensjonspoeng er det også. Resultatet da dersom det oppstår problemer i ekteskapet enten at de godtar litt for mye fra mannens side for å bli værende i den gode økonomiske situasjonen, eller at hun etter en skilsmisse står fryktelig mye dårligere stilt enn det hun har vært vant til..
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #21 Skrevet 19. juni 2009 Jeg er samboer med en rik. Og jeg elsker han over alt. Vi har et barn sammen og har vært sammen i 7 år. Vil ikke gifte meg, men vet at vi vil være sammen for alltid. Han er snill, oppmerksom, vasker, lager middag og tar sykdomsperioder på lik linje med meg. (Selvfølgelig). Vi jobber tre dager i uka begge to (man-ons) og har lang helg hver helg. Vi har hus i 15 mil klassen, stor båt, hytte på fjellet, leilighet i spania og 5 biler (han har bildilla..) Men alt dette hadde ikke vært verd en dritt hvis ikke jeg elsket han.
Gjest Tale30 Skrevet 19. juni 2009 #22 Skrevet 19. juni 2009 Anonym 10:42 Hvis du ikke er gift med ham, og du jobber 3 dager i uka, la oss si i 15 pr til også oppstår plutselig problemer. Han eier hus, hytte, båt osv, og du har lite opptjent pensjon og gjerne ikke noe i formue (dette er dersom du ikke har betalt deg inn i eiendom). Hva skjer da? Bortsett fra det, så må jeg si det høres herlig ut med stort hus, hytte, båt og alt det der, hehe. Jeg tror jeg passer til å være rik
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #24 Skrevet 19. juni 2009 Har da sikret meg:) Har egen pensjonsparing, setter av rundt 15 tusen pr mnd, og har gjort det siden vi møttes. Han eide alt før vi ble sammen, men jeg har kjøpt en leilighet som leies ut, som han betaler på. Den er snart nedbetalt, og pengene fra leia er ekstra lommepenger for meg. Dessuten står to biler i mitt navn, så har nok av sikkerhet. Det er veldig viktig for han at jeg skal føle meg trygg i forholdet vårt, og det gjør jeg. Har tatt utdannelse i tiden vi har vært sammen og har ikke noe studielån heller, så tror jeg skulle klart meg hvis det skulle bli slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå