Gå til innhold

Permisjon/fedrekvote

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det blitt slik at far har 10 uker permisjon? Disse kan ikke overføres til mor? Kan jeg evt ta ut ferien min samtidig som far har sin fedrekvote?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis barnet fødes etter 1.juli så er det 10 uker som er forbeholdt far. Disse kan ikke overføres til mor nei, eller de kan det men kun i meget spesielle tilfeller.

Du kan gjerne ta ut ferie når far er hjemme hvis du ønsker det.

Skrevet

Hvis du føder etter 1 juli er det 10 uker som er pålagt far i fedrekvote. Mor kan ikke søke om dette utenat det er en stor grunn for det. Det står på NAV sine sider hva grunnen kan være, men dette er veldig sjeldent skjer. Ja, du kan ta ferie, ulønnet permisjon, jobbe eller studere når far tar ut permisjon. Om du tar permisjon samtidig så utbetaler NAV kun 150% av deres lønn.

Skrevet

Hvorfor vil du ikke la far være alene med barnet? Jeg syns synd på alle fedrene som aldri får oppleve å bli kjent med barnet på den måten vi får, når vi er alene med det over tid... Men det er klart, dt er koselig å være hjemme noe v tiden sammen også da.

Skrevet

Ikke det at jeg ikke vil at han skal være hjemme med barnet! Men vi taper en del på det pga far jobber skift med intensiv jobb i 4 uker for så å ha 2 uker fri der vi da er hjemme sammen. Er også litt i forhold til amming der jeg med forrige barn måtte kutte kraftig ned på amming når jeg skulle begynne i jobb...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...