Gå til innhold

Noen her som har Touran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en bra bil?

Vi skal kjøpe oss ny bil, og vi er veeeldig på Touran for tiden. Jeg er nesten overbevist om at vi MÅ ha en sånn.. hehe..

Noen som har noe å si om dem? Både positivt og evt negativt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... først vil jeg høre hvilke kriterier du stiller til bilen du ønsker.

Skrevet

Vi har touran og er veldig godt fornøyd, god plass, god å kjøre, vi har 7 seter og syns det er kjekt, setene er bare til å slå opp når de trengs. Har ikke noe negativt jeg.

Skrevet

Jeg har ett kriterie- GOD PLASS...

Vi kjører rundt i en Audi A4 avant nå, og den er litt i trangeste laget.

Det var vel egentlig ett generelt spørsmål, om de som har Touran er fornøyd eller ikke..

Skrevet

Vi har Touran, og den er rett og slett GENIAL ;D

Det er goooood plass! Og ifølge en test i siste foreldre og barn skal det gå 3 barneseter i den. Det har vi ikke testet ut, men kan se for meg at det går bra! Vi er iallefall veldig fornøyd! :)

Skrevet

Vi hadde touran når vi bodde på fastlandet, men siden vi bare er der ca 6 uker i året, så solgte vi den. Vi var kjempe fornøyde med den, god plass både til store og små. Vi hadde 5 seter da, men de to ekstra setene tar jo ikke noe særlig plass, så det blir nok 7 seter på oss hvis vi kjøper touran igjen når vi flytter "hjem".

Skrevet

tenk over at det er farlig å kjøre rundt med mye bagasje som kan komme fykende ved en evt kollisjon. Ville sjekka om en kan kjøpe sånnt nett som forhindrer det.

Vi har en vectra, kun 5 seter, men utrolig god plass i bagasjerommet!! Men en litt annen bil da...

Skrevet

Vi har Touran.Er knallfornøyde, og det går med tre barneseter i den. Vi valgte å kutte ute de 2 ekstra setene bak ( altså har ikke 7 seter) for vi ville så sjelden ha behov for det, og ville heller ha større bagasjerom som vi oftere trenger,

Skrevet

Ingen problemer å kjøpe slikt nett du nevner. Forøvrig er det også bagasjeromstrekk.,

Skrevet

Vi kjøre Touran 2009-modell..

Da vi kjøpte den, sa de at det gikk 3 barnestoler i baksetet.

Vi e litt misfornøyd med enkelte punkter på den, men den er super å kjøre!

Negativt er at det ikke er noen kanter over dørene som tar imot regnvannet, slik at det kommer vann inn i bilen når vi åpne dørene.. Blir vått i setene.

Positivt e at man sitte 90 grader med beina, og barna komme høgt opp og ser fint ut :o)

Skrevet

Ja, vi har touran 7 seter.. Har tre barneseter bak, GOD plass. Til vanlig bruker vi hele det store bagasjerommet for de to setene bak er jo nedfellbare så de tar jo ingen plass når de er nede. Men når ungene skal ha med noen hjem eller noen skal sitte på så er det meget praktisk med 7 seter;) Har takboks også da;)

Skrevet

så bra! Jeg har nemlig en venninne som har en slik bil, av annet merke, der det IKKE finnes sånnt trekk, og det irriterer henne noe grenseløst.

Skrevet

Siden vi kjøpte helt ny bil, så har vi også endel ekstrautstyr da.. Bl.a et sånt trekk man har mellom bagasjerom og bakseter, så det ikkje skal fly noe frem, men bagasjetrekket bruke vi alltid, så fremt bilen ikkje er fylt t randen..

Skrevet

Det 6. og 7. setet som er bak tar plass også når de er nedslått....de skal jo være med likevel. Uten dem har vi dypere baggasjerom...og plass til reservedekk, som vi synes er greit å ha

Skrevet

Vi har bare 5-seter da, og der reservedekket skal ligge er det bare en boks m luft på... så oppi der har vi også tilhengerfestet vårt...

Skrevet

Foreldrene til x-en har slik bil. De skulle kjøre oss til flyplassen når vi skulle på ferie. Vi skulle ha med 1 stor koffert, 1 litt mindre og ei carena lie back lux eller noe i den duren. Det er den minste paraply trilla til carena som har handlenett og som kan legge ned ryggen ol. Den slås sammen som en paraplytrille.

Den fikk ikke plass til å ligge inni en gang. Endte med at den måtte stå på høykant.. He he =)

Skrevet

VI har ny vw Touran og er KJEMPE FORNØYDE. Helt utrolig god plass og deilig å kjøre:) Vi kjøpte med endel ekstrautstyr og angrer ikke ett sekund. Kan ikke helt forstå når moota skriver at de ikke fikk plass til 2 kofferter og en trille, vi har nå reist lange turer med MASSE baggasje uten problemer.

Vi har acta graco duologic setet og jeg får masse benplass foran:) Selv svigerfar som er 1.90 sitter behagelig foran:)

Løp og kjøp;)

Skrevet

Vi har touran og er også super fornøyde... meeen jeg var litt kjappt ute og kjøppte BeSafe sitt nr 2 sete, det som kan monteres både bakover og forovervendt med isofixfeste. Og det tar STOOOOOR plass, skjønner neste ikke hvordan man har tenkt å få det inn i mindre biler. Må ha passasjer setet helt fremme og blir dårlig plass for den som sitter der i tilegg til at vi er litt usikkre på nakkestøtten og den posisjonen den får når setet er bakovervendt.

Trodde det var veldig god plass i bilen så prøvde ikke setet før jeg kjøppte det... men men, snuppa sitter veldig godt i det og det er jo det viktigste.

Uansett så er jeg super fornøyd med bilen :) Vi så på andre biler da jeg gikk gravid. Touranen vi hadde var det bare to seter i og det koster jo en del og oppgradere, men vi endte opp med å oppgradere den fremfor ny bil. Klarte ikke å finne noen som var like god som touranen :)

Skrevet

Merkelig at du ikke fikk plass til Carena vognen din Moota, vi har en slik vogn og den går lett inn. Vi har 7 seter, og når setene er slått ned er det like god plass som i 5 seterene. Er ikke meningen at det skal ligge reservedekk baki lengre, flere og flere produsenter har gått vekk fra dette. Nå ligger det stort sett skum i nyere biler. Ellers er det god plass. Jeg har ofte med meg emmaljunga scooter til storesøster og titanium breeze til lillegutt. Ligger side om side i bagasjerommet, ikke oppå hverandre da ;) Ellers så liker jeg godt at bagasjerommet ikke har en sånn kant som gjør at du løfte vognene over kanten om dere skjønner. Bare skubbe den helt inn. Vi har touran 08, den eksklusive modellen med tileggsutstyr ;) Tre banreseter kommer inn i min bil, har ofte prøvd dette. God plass til 2 barneseter og en voksen også. I fjor kjørte vi biltur til Danmark. 3 voksne og to barn i barneseter. Hadde da med søskenvogn og bagasje til 5 personer. Hadde enda litt plass for å si det slik. Men man må jo like også, og ikke alle liker utseende på bilen. Vi har sportsunderstell og sotet bakruter, så min bil er "kul" nok for meg ;) Håper dette hjelper deg ;)

Skrevet

Vogna gikk inn, men den kunne ikke ligge på gulvet. Har aldri opplevd en stv. som ikke kan ha en vogn liggende på gulvet. Vogna måtte stå på høykant.

Måtte jo ha plass til koffertene også.

Skrevet

Oki kanskje svigers hadde en eldre modell en min bil da, vognen min kunne ligge flatt på gulvet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...