Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Jeg synes det er kjempfint, men mamma sier det minner henne om diktatoren Adolf Hitler?? Hallo, hva har det med saken å gjøre liksom??? Hun blander seg oppi ALT. Datteren min heter Savannah Madeleine Josefine Carine. Ja, det er langt,men synes alle navnene var fine så hvorfor ikke??
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 he he he hehe Det eneste jeg forbinder med Adolf er Hitler....! I mine øyne grusomt, men det er jo godt vi har forskjellig smak ;o)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 Hihi.. si at du kødder?!?! Man bare kaller ikke barna sine for Adolf!!Støtter mamman din på den! ALLE vet hvem Adolf Hitler var.. vil du barnet ditt skal bære det samme navnet og bli assosiert med alle tiders værste psykopat og morder?? Da ville Lucifer vært bedre..hehe
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #4 Skrevet 18. juni 2009 Adolf er jo et gammelt navn. Her bor en i nærheten her som heter det. Men tror han fikk det før krigen, da. Gammel mann. Og vet ikke helt om det går så godt sammen med jenta sitt navn. Da må du nå ta Adolf Idi Josef Vladimir Fidel. Blir ikke det mer likt jenta sin navnestil?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #5 Skrevet 18. juni 2009 Tulleinnlegg, luringene... det er forøvrig ikke lov å kalle barn Adolf i Norge pga Hitler Hi
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #6 Skrevet 18. juni 2009 Til og med jeg skjønte dette var tull! Hverken Adolf eller Vidkun er lov å kalle ungene sine.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #8 Skrevet 18. juni 2009 Det er jo like fint som Thorolf f. eks?? Så hvorfor er Adolf SÅ ille??? Hitler er Hitler,men min sønn vil ikke bli som han??? Om han blir mobbet..so what?? Han skal nok lære å forsvare navnet sitt ja.
Gjest Skrevet 18. juni 2009 #9 Skrevet 18. juni 2009 Skal du ha unge igjen?! Siden det knappest er et år siden sist dette innlegget var her (som jeg har fått med meg) Hvor ble det av ungen som skulle hete dette i fjor da?! *tenketenke*
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #10 Skrevet 18. juni 2009 Ha ha, nå lurte jeg dere!!!! Ja, lite å gjøre..venter på positiv test serru;=)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #11 Skrevet 18. juni 2009 Trodde navn som Adolf og Vidkun var STEINDØDE! Hitler og Quisling klarte vel å ordne den saken for godt? Men vil du gutten din vondt, vel værsågod! Bare ikke bli forundert over at MANGE vil reagere på navnet og tenke "stakkars gutt, hva tenker mora hans med?". Og bli heller ikke forundret om gutten velger å skifte navn som voksen! Å gi et barn FIRE døpenavn (og særlig slike navn dere har valgt) forteller meg kun en ting. At barnet har foreldre som fremdeles tror de tilhører svensk adel! For her gjaldt også regelen "jo lengre, jo bedre"! Ellers holder det etter mitt syn lenge med ett navn. Men noen insisterer jo på to, da!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #12 Skrevet 18. juni 2009 Er det virkelig ikke lov å kalle barn for Vidkunn??? Eller Adolf?? Når skal vi egentlig begynne å legge krigen bak oss? Er da tre generasjoner siden den var slutt...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #13 Skrevet 18. juni 2009 Hvis du søker på Adolf i telefonkatalogen, så får du 558 treff (bla Adolf Gal.....). Tviler litt på at alle er født før krigen...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #16 Skrevet 18. juni 2009 Navna er sikkert lovlig, juridisk sett Vet ikke om det noen gang har vært rettslig prøvd. Men det forhindrer ikke at man må regne med MANGE høyst negative reaksjoner på et slikt navn (sannsynligvis så mange at barnet selv vil velge et navneskifte så snart det kan!). Og man får neppe registrert navnet uten kamp hos flertallet av folkeregisterførerne. Spesielt ikke hos dem av den litt eldre garde. De vil nok avvise, med begrunnelse i bestemmelsen om at det er ulovlig å gi barn et navn som kan bli til stor ulempe for det. Så har man da valget mellom å akseptere begrunnelsen eller gå til sak. Krigen håper jeg virkelig at vi ALDRI legger bak oss! For i det øyeblikket vi legger den bak oss som noe "historisk" har vi lagt grunnvollen til en ny krig! Og det er ikke "tre generasjoner" siden den var slutt! DET utsagnet 22:30, viser at du er temmelig historieløs. En generasjon vil regnes vanligvis til 40 år. Og det er altså ikke 120, men 64 år siden krigen var slutt. Noe som betyr at alle dagens alderspensjonsnister selv har opplevd et krigsbesatt Norge. Og en krig som folk selv har opplevd er ikke noe man legger bak seg. Og selv har jeg ikke opplevd krigen (da hadde jeg vel knapt vært påloggen BM...), jeg er født 25 år etter den. Men det jeg er fortalt om, det jeg har lest meg til om, og det jeg har "erfart om" (gjennom museumsbesøk) krigen gjør at jeg i hvert fall ikke har noen planer om å begynne å legge den bak meg! Og jeg gjør mitt aller beste for å videreformidle til neste sleksledd hva jeg selv er formidlet om krigen! Ikke formidle at krigen er noe forhistorisk som er uvesentlig for dem, og som de derfor rolig kan ignorere og legge bak seg. Det er nemlig gjennom kjennskap til fortid at vi utrustes for framtid!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #17 Skrevet 18. juni 2009 "Hvis du søker på Adolf i telefonkatalogen, så får du 558 treff (bla Adolf Gal.....). Tviler litt på at alle er født før krigen... " Anonym, 22:47 Neida, 22:47, det har da vært en del folk også etter krigen som har utvist stor begeistring for en herremann ved navn Adolf Hitler. Tilstrekkelig mange til å sørge for et par hundre etterkommere! Ikke ALLE nazister ble skutt etter krigen, vet du!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #18 Skrevet 19. juni 2009 Det er LOV å kalle barna sine for det, men det skal ligge nært slektskap til grunn, dvs oppkalling. Kan man ikke vise til en god grunn for å gi barnet sitt dette navnet, så får man ikke lov. Forøvrig hørte jeg om en unge som fikk navnet Lenin ifjor, og ungen heter det fortsatt så det må jo ha blitt godkjent.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #19 Skrevet 19. juni 2009 Måtte bare storflire, anonym 20.24! Utrolig bra!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå