Gå til innhold

Urolig for gutt på 10 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han kan ikke sette seg opp fra liggende.

Han kan kun snu seg fra rygg til mage.

Han kan ikke si et eneste ord.

Han kan ikke krype.

Han står på 4 og gynger.

Han prøver å dra seg opp når han sitter på fanget o.l.

Det virker som han henger gruelig langt etter. Pleier babyer med sen utvikling å henge etter hele livet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alle barn er jo forskjellig. m in på 8 mnd er også sen desverre. men de sier jo det at selv om de er sene som baby, så har ikke det no å si for framtiden! ...han har vel bare ikke hastverk da...slik sier jeg om dattra mi...

Skrevet

Det høres da ikke så treigt ut det. Den gynginga er jo det som utvikler seg til krabbing og sitting etter hvert :-)

Skrevet

dattra mi er som sagt 8 mnd. kan ikke rulle fra rygg til mage.... kan ikke krabbe eller no slikt.

vi har jo fått forklart at hun er sen pga hun hadde sterk kiss 2 og mye smerter som "bitteliten"..

vu går til fysio da,for at hun skal "lære"seg dette....

stakkar, hun blir ganske feit,for hun rører ikke på seg.. og jeg får skylda.. det er artig as!

hmmm.. men jeg syns gutten din høres normal ut.... alle gjør jo ting i sitt tempo :D så lenge han trives og har det bra!

Skrevet

Eneste jeg reagerte på her var snu seg fra rygg til mage, dette er faktisk ganske uvanlig at de ikke klarer når de er 10 mnd, så dette ville jeg helt klart tatt opp med HS snarest og fått henvisning til fysio. Kan være han bare tenger litt starthjelp der, så går resten av seg selv :-) Ellers er det helt innenfor normalen alt det andre du skirver, og det trenger slett ikke være noen sammenheng med hvordan han er nå og senere.

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Det er mage til rygg han ikke gjør. Rygg til mage fungerer fint. Jeg tar en tur til fysioterapaut til uka. Jeg blir liksom litt lei meg når jeg leser om alt barna deres kan, jeg gleder meg på deres vegne, men blir bekymret.

Skrevet

Vet du, mage til rygg klarte ikke min eldste før etter han kunne gå! ;-) Andre veien lærte han når han var 4 mnd, men ikke mage-rygg. Han var forøverig nesten 11 mnd før han krabbet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...