Gå til innhold

Edderkopper i huset...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg finner edderkopper i huset mitt,Jeg har et lite barn som krabber.Forrige uke fant jeg en i vaskekummen og en fant jeg nå under madrassen min,Ungen min sover sammen med meg. Vi bor i en fin leilihet.Hvordan kom disse edderkoppene inn,Det er ganske ryddig renslig i huset.Men hva kan årsaken være? Jeg ble liv redd,tenkte så skummelt tenk barnet mitt får en edderkopp i sitt øre eller nese.Kan edderkoppen bite tro?kan dere fortelle om dette,Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Edderkopper er riktignok ikke de mest likte skapningene her på jord, men det finnes ingen farlige arter i Norge. To edderkopper på en ukes tid er vel i underkant av normalen i de fleste norske hus vil jeg tro. De velger seg neppe ut hus ut fra om det er renslig eller ikke, men det er vanskeligere for dem å leve om du holder huset ditt rent og ryddig.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har hørt at man i snitt svelger 50 edderkopper iløpet av livet :o) Hehe. Om du har det rent eller ikke spiller ingen rolle, desverre....

Skrevet

tusen takk palmesus...skrekken ble ikke mindre nå! hehe.. (særlig siden jeg nettopp har flyttet fra et EDDERKOPP FYLT HUS) grøss...

Skrevet

Palmesus; akkurat den myten er avkreftet, heldigvis. Leste et intervju med en edderkoppekspert og han sa at ingen edderkopper vil frivillig kravle inn i et vått og blåsete sted som munnen.

Jeg velger, for min egen nattesøvns skyld, å stole på ham.

Ang. edderkopper. Vi har selv flere enn jeg liker i huset vårt :o Vi tar dem en etter en og håper ryktet snart spres seg blant eddisene, dette er ikke et blivende sted for de åttebeinte!

Skrevet

ja men kan de krype inn i øre,imens man sover?,liker de mørke steder som ører å nese?..Jeg tenkte å kjøpe senga nå.Liker ikke å sove på madrassen lenger. .:øo

Gjest Sekretøsa
Skrevet

jeg er livredd edderkopper selv jeg altså! så jeg var ikke videre glad for å høre det, men om den er avkreftet så sier jeg tusen takk! :) forøvrig høres det ganske logisk ut også :o)

Skrevet

Det er ikke så sannsynlig det heller. Eddderkoppen vil heller gjemme seg under senga enn i øret. Edderkopper er ikke så voldsomt glad i folk. Ganske gjengjeldt, vil jeg si! :)

Skrevet

Du kan jo forsøke å dra et hårstrå over nesen til barnet ditt når det sover og se på reaksjonen, de skal sove ganske dypt for å ikke umiddelbart ta handa opp og vifte bort det som plager dem. Som det tidligere har vært bemerket er både nese og munn ganske vindfulle plasser så tviler på at edderkoppene synes det er så stas å ligge der og blafre.

Ang ører så _har_ det hendt at barn får insekter inn i øret, men dette kan skje hvor og når som helst. Dersom det skjer lokker man faktisk ut dyret med hjelp av lys, så rent logisk er det nok ikke den mørke øregangen som tiltrekker insektet i første omgang.

- og har barnet et insekt i øret merker du det:)

Skrevet

Det finnes mange midler som dreper de ekle dyrene, og så finnes det visst noe man kan spraye utfor på åpninger der de kanskje kan komme inn, som vinduer, ventiler ol.

Jeg har mange kloakkedderkopper i kjelleren, store edderkopper som ser hårete og ekle og store og stygge ut! Jeg sprayer på med vanish og da dør de med en gang.

Skrevet

Edderkopper kryper ikke inn noen plass som helst, de liker det ikke og de styrer uansett unna oss som både er varme og beveger oss, så langt det er mulig for dem.

Forøvrig er to eddiser på ei uke INGENTING.

Slutt å bekymre deg eller stikk på

a) Felleskjøpet og kjøp sånn "anti eddis middel" til å ha rundt karmer, vinduer og dører

b)vindusnetting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...