SugarIntheMorning Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Hva har stemt best for dere som har født før? Ultralydterminen eller egen termin? For min del håper jeg på ultralydterminen, for den er 4 dager før..
pia*fødeklar* Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 I sist svangerskap hadde jeg menstermin den 24 mars og UL termin den 8 april. Gutten kom den 9 april og var VELDIG overtidig. Jordmor og barnelege påpekte også dette. Jeg visste selv at menstermin stemte og ikke UL...litt vanskelig å bli befruktet etter en positiv test... Men ble ikke hørt på dette. Denne gangen har jeg heldigvis samme dato
*bolla pinnsvin* Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 UL-terminen stemte sist og jeg tror det er den som er mest riktig nå også.
*bolla pinnsvin* Skrevet 18. juni 2009 #4 Skrevet 18. juni 2009 pia*fødeklar*: Er det ikke merkelig hvordan de virkelig blånekter å høre noen ganger? Jeg har ei venninne som sa rett ut at hvis UL-termin stemte, så kunne umulig mannen hennes være far til barnet, da han var på jobbreise i 3 uker under den påståtte unnfangelsen - men tror du hun ble hørt? Neida...
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 18. juni 2009 #5 Skrevet 18. juni 2009 Min termin stemte best begge gangene jeg har født. Denne gangen ble jeg også satt tilbake. Og ut i fra UL termin ville jeg vaert 2dager på vei når jeg tok hcg-test. Noe som er umulig...men de går slavisk etter UL terminen fordè
Lykke X 4 Skrevet 18. juni 2009 #6 Skrevet 18. juni 2009 Egen termin/menstermin har stemt mest på mine.
Arb.ledig husmor Skrevet 18. juni 2009 #7 Skrevet 18. juni 2009 Eg fødte 4+1 uker før ul-termin forrige gang, men barnelegen på sykehuset sa at jenta va nok født mer tilpassa mens-termin, noe som vi tror selv også.. Mens-termin var 17 dager før Ul-termin... Denne gangen har eg ul-termin 9 dager etter min termin, så spille ikkje så stor rolle da.. men tror min termin e mest riktig denne gangen også..
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 19. juni 2009 #8 Skrevet 19. juni 2009 får håpe UL terminen min stemmer..for mens terminen min er 27 mai....og UL 12 juni..det vil si at jeg er 7 dager over - UL termin...og...23 dager over mens termin!........ hjelpes...
femur Skrevet 19. juni 2009 #9 Skrevet 19. juni 2009 Min menstermin var 1.september og ultralydterminen min var også 1. september. Og sannelig kom ikke barnet 1. september også. Så her stemte begge like bra.
Gjest Skrevet 19. juni 2009 #10 Skrevet 19. juni 2009 Tja, jeg VET at mensterminen var riktig med alle sammen, men... Nr 1: menstermin 9. okt, UL termin 9.okt, født 9. okt ;-) Nr 2: menstermin 10.spet, UL termin 5. sept, født 2. sept Nr 3: menstermin 8. juni, UL termin 10.juni, født 12. juni
Johan Skrevet 19. juni 2009 #11 Skrevet 19. juni 2009 Sist hadde jeg en uke mellom menstermin og UL-termin. Legen min sa at jeg skulle stole på egen termin faktisk. Babyen kom midt i mellom, så det er vanskelig å si... Nå skilte menstermin og UL bare med en dag, så da spiller det jo ingen rolle
♥2 små gull♥ Skrevet 19. juni 2009 #12 Skrevet 19. juni 2009 Med min første var menstermin 5. og ultralydtermin 15. Hun kom 19, og var tydelig godt på overtid. Morkaka var sliten og hun var veldig ferdig. Jordmoren sa jeg burde vært vurdert for igangsetting tidligere. Denne gangen ble termin heldigvis bare flyttet 1 dag etter ultralyd.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 20. juni 2009 #13 Skrevet 20. juni 2009 Det er rart med det, men en uke til eller fra kan ha mye å si for oss gravide. I uke 23 kan barnet ikke reddes hvis det blir født, men en uke etterpå kan utfallet bli helt anderledes. Å gå 3 uker istede for 2 uker overtid er jo direkte farlig. Syntes man bør høre mer på mor, hvis hun er helt sikker i sin sak.
Snikskytteren er storebror! Skrevet 20. juni 2009 #14 Skrevet 20. juni 2009 Sist hadde jeg mens termin 17 september, og ul termin 21 september. Gutten kom 26 september
pia*fødeklar* Skrevet 20. juni 2009 #15 Skrevet 20. juni 2009 Ja det er visst vanskelig å høre på mor... for min del så hadde jeg faktisk ikke sex etter en viss dato så kunne umulig blitt gravid senere.. Nå gikk det jo heldigvis bra med gutten , men var ikke noe gøy å gå så lenge over uten at de ville høre på meg. Er ikke alltid UL har rett heller..eller jm ikke har fått riktige mål, men holdningen er jo at de ALLTID har rett ...
JenteOgGutterMamma! Skrevet 20. juni 2009 #16 Skrevet 20. juni 2009 Hei! :-) Hos meg har min termin stemt på de gangene jeg visste når EL var! Men det er ikke lett å overbevise UL legen/jordmor om dette, dei tar uansett utgangspunkt i UL terminen! Sist jeg var gravid hadde jeg positiv graviditetstest både hjemme og på det lokale legekontoret da jeg etter UL skulle blitt befruktet, men selv om jeg jo hadde det sort på hvitt ville dei ikke forandre UL terminen! Men jeg fødte dagen før min egen termin! ;-) Så hvis du vet når EL var så stol på din egen termin!!! Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå