Gjest Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Jeg har prøvd å unngått å bære tungt, men i dag måtte jeg på butikken. Det ble en full pose med litt melk, pålegg og et par middager. Skulle sikkert ha fordelt det på to poser, men det tenkte ikke jeg på. Etterpå tenkte jeg på hvor tungt kan jeg egentlig bære? Det var tomt for vogner på butikken, så jeg måtte bruke kurv. Jeg måtte være den rundt i butikken og bære posen fra butikken til bilen og fra bilen og inn i huset. Jeg prøvde å være rask. Jeg er 10 uker på vei, hvis det har noe å si.
Rosmarin*fødeklar* Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 Selv tenker jeg at så lenge jeg ikke har ubehag ved å bære tungt så er det ikke farlig. Jeg har aldri begrenset meg noe særlig i forhold til bæring i svangerskap. Jeg venter nr 4 nå, er 26 uker på vei, og løfter fortsatt sofaer og andre tunge møbler i butikken jeg jobber i.
overrumplet Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 Først må jeg spørre: Er du 1. gangsgravid? Mener ikke noe galt, men ejg kjenner meg bare så godt igjen! Jeg tenkte masse på dette med bæring da jeg var gravid første gang, og hadde alltid dårlig samvittighet og var redd etter at jeg hadde gjort noe, selv om jeg ikke kjente noe vondt. Alle sa: "ja, men tenk når du er gravid med nr. 2, da må du bære på den første." Jeg tenkte at jeg skulle da ikke bære på nr. 1 til han/hun var så veldig stor... ...men nå er jeg gravid igjen, den første er knapt 2 år og ja, hun vil og må bæres i visse sammenhenger. Og hun veier 15 kg. Og jeg løfter og bærer henne uten å tenke på det! Fordi det føles så naturlig og ufarlig. Og hun sitter på magen min, hopper på meg og herjer. Det eneste jeg ikke liker, er at hun STÅR med bena nederst på magen min (men det likte jeg ikke så godt før jeg ble gravid heller...). Noen ganger må jeg bære både henne og bæreposer. Du vil sikkert få litt forskjellige svar på dette av jordmødre, men min jordmor er helt klar: det er TUNGE løft (ved flytting osv) man kan passe seg for. Hverdagsløfting går helt fint.
Vimsetrollet Skrevet 18. juni 2009 #4 Skrevet 18. juni 2009 Samme her, Overrumplet. Jeg var også kjempeforsiktig første gangen, mamma forbød meg å bære noe... Men nå har jeg en gutt på 2,5 år og 13 kg, kan jo ikke akkurat la være å løfte på han.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 18. juni 2009 #5 Skrevet 18. juni 2009 Man har jo ikke nedsatt funksjonsevne selv om man er gravid... å bære en kurv eller bæreposer har aldri vært karakterisert som svært farlig Neida, skjønner deg, men det er iallefall ikke farlig å bære tungt så lenge du ikke får vondt av det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå