Popsipus Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Det går vannkopper i barnehagen vår. Ett barn er hittil smittet. Dette barnet går i en annen avdeling enn vårt barn, men de to avdelingene spiser sammen,og barna leker med hverandre både ute og ofte inne også. Sønnen min hadde feber i går som gikk over etter et par timer med søvn. I dag oppdaget jeg noen røde prikker i nakken samt to prikker/kviser på det ene kinnet. Husker ikke helt om de var der i går, muligens ikke. Hvis det skulle være vannkopper, hvor lenge går det fra de første tegnene til det bryter ut, og hvor lenge må man holde barnet hjemme fra barnehagen? Noen som har lyst til å dele erfaringer med meg?
Gjest -<<- Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 Stort sett en ukes tid. Altså før de er tørket inn, da kan han i barnehagen igjen.
alvis Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 Gutten min hadde vannkopper et par mnd før han blev 2 år. Det begynte med at jeg såg noen små røde prikker på ryggen hans en kveld. Neste dag kom det fler prikker og de første blev litt gulige. Dagen etterpå kom det ennå fler og på dag 4 kom det ennå fler. Så stoppet det å komme utslett men de han hadde væsket og klødde. Han hadde litt feber på dag 2-3. Etter ca 6 dager var de allre fleste tørket inn. Han hadde noen få i hodebunn. Nå var jeg fri den uken han var syk men hadde han vært i barnehagen hadde jeg nok måttet ha ham hjemme en hel uke+ helgen tenker jeg...allså fra første dag til jeg såg han var frisk..minst 7 dager. Han var jo ikke så gammel og han var ikke så veldigt syk så det kan godt hende det går lenger tid og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå