Gå til innhold

Noen med ørebarn som har noen gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt på 1,5 år har blitt så plaget med ørebetennelse, med en gang han blir forkjølet så slår det ut. Hvis det ikke blir bedre over sommeren må han legge inn dren.

Har hørt om at både ørelys og propolis nesespray skal hjelp godt på, noen som har prøvd det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til en osteopat! Det gjorde vi med vår 3-åring, og han har bare hatt ørebetennelse 1 gang siden den gang. Han er nå 14 år...

Skrevet

Så bra da! Hva er en osteopat, og hva slags behandling gir de?

Skrevet

Kutt ut melka! En lege fortaltre meg om sammenhengen mellom ørebet. og melk (spesielt i tilfeller der det alltid slår seg på ørene). da jeg har snakket med folk om dette etterpå har jeg fått høre historier om unger som var så plaget av ørebt at de nesten avløste hverandre- helt til de sluttet med melk, da ble alt bra:)

Skrevet

For info om osteopati, gå hit: http://www.osteopati.org Behandlingen var en slags massasje av ansikt (hun mente at han hadde ligget "klemt" i magen min, og at nese/øre-kanalen dermed var for trang) og mage. Vet ikke hvorfor eller hvordan det virker, men det fungerer, og det er det viktigste (særlig når man har ørebarn...)

Skrevet

Vi fikk beskjed om at vår eldste var et øre-barn (av lege) og at det måtte vi bare leve med. Tok han til homeopat, siden har han ikke hatt øre-betennelse, han er nå snart ti... Lykke til!!

Skrevet

Love-actually (veldig bra film forresten..he-he),

Gikk dere da også til en slik 'osteopat' (?) og fikk massaje av ansiktet osv.? Er også interesert her. Har et 'orebarn' på 4. Hun drikker faktisk myye melk og spiser mye youghurt. Helt hekta. Vi må porsjonere og gjemme yougurt og melk, ellers forsyner hun seg hele tiden. Helgene er ille. Kan det virkleig ha sammenheng? og teorien om og ligge klemt i magen er veldig interesant...Må undersoke mere her skjonner jeg.

Skrevet

Sønnen min hadde samme problemet. Vi prøvde alt av kjerringråd og medisinske råd, men ørebetennelsene kom på løpende bånd med sprukne trommehinner gang på gang. Det eneste som hjalp var dren i ørene og fjerning av polypper. Ungen har ikke vært syk siden :) Han sover bedre, er blidere og riligere også.

Skrevet

Vi gikk til homopat med vår eldste, han hadde mangen ørebetennelser. Han fikk laser lys inn i ørene og på noen punkter på hendene og armene, dette var noe som tydeligvis gjorde godt for gutten satt helt i ro og nøyt det. Fikk også noe homopat medisin til han. Gutten har ikke hatt ørebetennelse siden, og det er nå 6 år siden :-)

Skrevet

Angående å kutte melk; kjenner en gutt som var plaget avørebetennelser mange, mange ganger hver eneste vinter. Hadde ikke tall på penicillinkurene han hadde hatt. Men da foreldrene fikk rådet om å droppe melk ble han helt frisk, ikke vært syk på mange år nå.. Legen som fortalte meg om sammenhengen sa at spesielt barn som var jevnlig plaget av øreproblemer burde droppe melk (jeg har droppet melk til min eldste).

TIPS; bytt ut melka med rismelk eller soyamelk!!!! De er garantert bra, allergikere kan også drikke dette, og de fleste typene er tilsatt kalsium. Personlig synes jeg rismelk smaker best, bedre enn vanlig melk og, har en litt søtlig smak. Datteren min på 14 mnd er ganske kresen, og jeg har noen ganger gitt henne rismelk når vi har vært tom for melk, og hun elsker det. ble rasende da flaska var tom:) Rismelk kan også brukes til baking osv, og selges på de fleste butikker. Er vel verdt et forsøk!

Skrevet

Det å kutte melk hjelper ikke på alle. Kuttet melk på min gutt, men ørebetennelsene kom like herlig minimun en gang i mnd.

Skrevet

Tusen takk for mange gode svar, alle sammen! Da har vi endel å prøve ut:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...