B.A.T Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Endelig skal jeg ha ferie en uke og vi har gledet oss masse til å få besøk av søstra mi og hennes 4 gutter i morgen. Vi bor i Vestfold og de i Trøndelag, så det er en god stund siden de var her sist. Men nå viser det seg at gutten hennes på 5 har begynt å få utslett i ansiktet....og det går vannkopper i barnehagen hans Jeg har ikke hatt vannkopper, så er bekymret for babyen i magen, om jeg skulle bli smittet. Er 26+1 nå. Har to jenter på 7 og 5, men d hadde vel ikke gjort noe om de fikk det, så ble de faktisk ferdig med det. Så kjedelig, vi har alle gledet oss så mye, men tror nok det er lurt å utsette det nå. Noen som har erfaring med dette?
lucky1 Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 Etter hva jeg har forstått er det bare rføde hunder som er farlig å få som gravid, men selfølgelig ikke særlig lurt å bli kjempesyk heller.......
lucky1 Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 Huff ble mye skrivefeil her hehe (ligger å skriver.................)
snuffe Skrevet 18. juni 2009 #4 Skrevet 18. juni 2009 Vannkopper er ikke det farligste man kan få som gravid (der stiller røde hunder og den femte barnesykdommen sterkere), men det er risikabelt nok til at jeg hadde unngått dem så lenge de kan være smittebærere. "Gravide som får vannkopper kan en sjelden gang overføre viruset til fosteret, særlig i første halvdel av svangerskapet. Det kan medføre skader på fosteret. Gravide som ikke har hatt vannkopper selv bør derfor være forsiktig med å ha kontakt med personer som har vannkopper eller helvetesild." (http://www.lommelegen.no/321368/vannkopper)
Dolly ønsker seg 3 ☆ Skrevet 18. juni 2009 #5 Skrevet 18. juni 2009 hei, har selv ikke hatt vannkopper og etter at jeg fødte jenta mi ble jeg anbefalt av lege å ta en vaksine for dette. har gjort det for hun er i barnehage og er jo stor sjans for å få det. han sa det var farligst første halvdel av svangerskapet og mot slutten- tror ikke sjansen var sånn kjempestor hvis man blir smittet at det gårtil fosteret, men siden det fantes en vaksine valgte jeg å gjøre det.
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 18. juni 2009 #6 Skrevet 18. juni 2009 Ville unngått vannkopper i hele graviditeten hvis mulig. Det er svært smittsomt, og selv om det kan gå bra, er det mulig at fosteret skades. Og da kan det få ganske alvorlige misdannelser hvis man er riktig uheldig. Apropos vannkopper, jeg skjønner ikke at banehagene er så redde for å ha vannkopper i bhg. Jeg hadde blitt glad om ungen min kom hjem med det, for det er mye værre å få det i voksen alder enn som barn. (har selv hatt det, så da kan han bare komme hjem med det selv om jeg er gravid...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå