Gå til innhold

Dere med flere barn og ulike SF-mål! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har opplevd å ligge over det grønne feltet på SF-mål i ett svangerskap, og så inne på det grønne feltet (men over den røde streken) i et annet svangerskap? Hvilken fødselsvekt hadde barna deres i så fall?

Er bare litt spent på om det har noe å si. Jeg har lagt over det grønne feltet med alle guttene og de var mellom ca 3,9 kg og 4,5 kg (lå faktisk høyest med han som var minst), men denne gangen er jeg godt inne på det grønne feltet.

Videoannonse
Annonse
Gjest 5 andre
Skrevet

Med eldste lå jeg litt over, og han var 3.6 kg 15 dager over termin - normalt med fostervann

Med den yngste lå jeg en del under (men over den røde streken), og hun var 3.6 kg 16 dager over termin - normalt med fostervann.

Denne gangen (35+3) ligger jeg langt over det grønne feltet og hun ser ut til å bli rundt 3 kg ved termin - og det er normalt med fostervann.

Alle tre gangene har vekten min vært det samme. Lik startvekt og ca. 10 kg vektoppgang :)

Skrevet

Det var variasjoner ja! :-) Regner i grunnen ikke med at SF-mål har så mye å si, men greit å høre andres erfaringer likevel.

Skrevet

Med første lå jeg på det grønne, litt over den røde streken. Gutten var 3090 g.

Andre gangen lå jeg et par ruter over det grønne feltet og gutten var 4475g:)

Skrevet

Åh... Det hadde vært noe! :-) Ikke for det, 4440 g som min største var gikk jo helt fint, men hadde vært kjekt å få en mer normalt stor baby en gang også.

Skrevet

Jeg har ligget langt over den røde streken med begge. Med jenta som hadde en fødselsvekt på 4,1 så lå jeg over det skravertefeltet. Med gutten som veide 4,9 kg lå jeg i toppen på det skravertefelet (altså lavere SF mål med gutten enn med jenta).

Skrevet

tror jammen jeg lå over med begge to, og de hadde fødselsvekt på 3500 gr og 3250 gr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...