Gå til innhold

familiebil... hva anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 2 år og skal få en gutt i oktober..

vi har nå ganske ny audi a4 stasjonsvogn... men den er med sportsseter... som ikke er praktisk når en skal ha barneseter bak..

får jo ike plass til bakovervendt babysete... og døråpningen er så liten å lene seg inn i... når en skal feste setebeltene til barna..

hva anbefaler dere av biler?

har litt lyst på en sånn med litt høyde under taket... men større vanlige stasjonsvogner går også...;_)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjører Passat stv. Har kjørt en Audi A4, det syns jeg nesten var som natt og dag. Audien syns jeg var liten inni, mens Passat`n er STOR :-) Stor god plass til sete, og god plass i døråpningen. Å bagasjen er svær, gooood plass til vogn og ting og tang :-) Anbefalles virkelig :-)

Skrevet

Vi har Toyota Avensis Verso, dette er en importert bil med 7 seter. Den er litt i samme gata som VW touran, Sharan og de der. Men den er ørlite grann større. Selv om vi har alle 7 setene i så er det grei bagasjeplass.

Alle de 5 "baksetene" kan tas ut, det er sjelden vi har bruk for alle sju setene, helst når vi får besøk.

Vi hadde Volvo V70 tidligere og sleit med å få barnesetene riktig på plass fordi setene var formsydde. I den vi har nå er setene flate slik at det er lett å få til å montere setene, den har også isofix som er kjempegreit!

Den er så høy at jeg setter meg rett inn i den, jeg setter med ikke ned hvis du skjønner. Veldig praktisk nå når jeg er gravid og har bekkentrøbbel. Kom meg nesten ikke ut av Volvoen på slutten av forrige svangerskap. Dessuten er sidevinduene store så jenta vår har veldig god utsikt.

De finnes å kjøpe brukt, så jeg anbefaler den på det varmeste.

Skrevet

Opel Astra stv. God plass inni bilen, og rimelig både å kjøpe og bruke. Kjøper dere bortimot ny bil hos godkjent Opel-forhandler, kan dere få såkallt "super-kasko" for ca 6500 i året dersom forhandleren har den avtalen med IF. :-)

Skrevet

volvo xc90

En utrolig flott og trygg familiebil med god plass.

noen er det også 7 seter i.

Så vi skal gå for den denne gangen.

Skrevet

VW Passat stasjonsvogn har vi.. Nå har ikke vi barn ennå, men det er nå hvertfall den stasjonvogna med størst bagasjerom, og den er veldig romslig og god inni også! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...