Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Sambo kom kjørende opp bakkene til hvor vi bor, er 70 sone og kl var nesten 20.00 Han så en liten gutt komme sykklende langs med veien i motsatt rettning (Er ikke fortau akkurat på den strekningen, man må inn på en annen vei hvis man skal gå eller sykle til byen, og så møter denne veien den andre igjen hvor det da fortsetter med fortau. Litt vanskelig å forklare.) Ingen av bilene som kjørte samme retning som gutten reagerte, de bare "ruset" motoren og kjørte forbi. Sambo kjørte ut i grøften, satte på nødblinken og sprang over veien. Fikk stoppet gutten som nok ikke var mer enn ca 6 år og fikk han til å gå av sykkelen (han vinglet jo litt) Det kom frem at gutten hadde tenkt seg til pappa'n sin i Tønsberg og spurte om det var riktig vei. Ja, sa sambo, men du må sykle i hele natt, hele dagen i morgen også, og kanskje enda flere dager og netter, da så gutten litt oppgitt ut. Sambo spurte om han ikke kunne få kjøre han hjem til mamma, de kunne legge sykkelen bak på planet på bilen, men nei det ville han ikke. Han kunne jo ikke ta gutten med tvang, så han bad han gå av sykkelen og holde seg langt inn til siden til han kom til fortauet, heiv seg i bilen og duret hjem for å hente mobilen sin. Kjørte ned igjen, fikk innhentet gutten og ringt politiet som kom og overtok. Det gikk jo bra, men reagerte på at ingen andre voksne reagerte på dette. Hadde dere gjort det?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 Ja jeg håper jeg hadde tenkt likt som samboeren din om jeg hadde vært i samme situasjon. Syns samboeren din handlet helt riktig, virker jo som gutten hadde rømt hjemmefra.
Mayken Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 Ja, han hadde rømt hjemmefra. Han sa at han ikke ville være hos mamma, han ville til pappa'n sin. Heldigvis hadde han tatt på seg sykkelhjelm, men den hadde hjulpet fint lite om han hadde veltet ut i veien.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #4 Skrevet 18. juni 2009 Bra gjort av sambo da! Bra noen gidder reagere på slikt! Men også bra av gutten,at han sa nei til å bli med en fremmed mann inn i bilen
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #5 Skrevet 18. juni 2009 Jeg vet faktisk ikke.. Med en gang så tenkte jeg at jeg ikke ville stoppet... Skamme meg... Men på en trafikert vei, jo jeg hadde nok reagert tror jeg! Jeg gjør det ihvertfall nå hvis en slik situasjon skulle dukke opp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå