Gå til innhold

Kjører du rundt med masse rot i bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det må alltid være en viss mengde rot i min bil!

Men nå er det vel kanskje på kanten til masse. Vet ikke helt hvor jeg skal ha varene når jeg handler 3 poser på butikken.

Jeg har en vogn, som tar alt for stor plass, ei reiseseng, en hvit ikea stol, noen sandkasse leker, noen brus flasker som ikke er tomme, en ødelagt paraply, 2 store tepper, regnjakken min, en del søppel, noen leker til barna. Ja tror det var det hele..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, dette innlegget skal jeg vise til mannen min som klager på mitt rot i vår bil.... dette var verre enn mitt vil jeg påstå. Jeg har "bare" ekstra sko, noen barneluer, olje, masse papir, noen tomflasker, vogn, bæremeis, stropperx3 og noen leker.... Men jeg rydder likevel en gang i uka :-)

Skrevet

Godt at det ikke bare er meg med rot i bilen!

Skrevet

He he "jeg" har ikke ryddet siden sambo lånte bilen min når han skulle hente 3 stk på flyplassen for noen få mnder siden.

Da tok han ut alt og la det i poser i garasjen. Har ikke kikka i posene en gang, regner med at alt er søppel...

Før når bilen var fin og ny vasket jeg og ryddet og støvsugte osv, men nå gir jeg dessverre bare blanke.. Den holder så lenge den holder så går den på knoxen..

Skrevet

Bilene her er felleseie. Vi har en hovedbil (stor bil, 11-12 år, kjørt knapt 150000) og et "vrak" (pick-up, godt over 20 år, kjørt godt over 250000).

I hovedbilen (kjøres rundt 9000/10000 km privat og rundt 2000 km i næring pr år) har vi ikke mye rot, men steril er den ikke. Det ligger en liten pose med litt "bilverktøy" (hjullvinde, "nøkkel" til de låsbare hjulmutterne, skrujern, en liten kniv, startkabler, varseltrekant..) og bilshampo/interiørrens lett tilgjengelig i bagasjerommet (skal egentlig ligge sammen med reservehjulet, men ikke der den er lettest å finne om vi skulle få bruk for noe i den....), oftest også en "reisepose" for guttene med et par bøker to tegneblokker, et lite sett fargeblyanter og et par magnetspill som sjakk og ludo. Og en STOR "universalregnjakke" med tilhørende støvler om "noen" skulle ha på seg finklær og plutselig trenge helt andre klær et øyeblikk, selvsagt. Inni kupeen ligger det "alltid" et par paraplyer, en ringperm eller to, et Norgeskart, en telefonkatalog av typen "Ditt distrikt", med ypperlige lokalkart, en liten CD-mappe.og notatblokk/blyant. Foruten en liten mappe med "bilens dokumenter", en gul vest og et lite sett med div lyspærer/sikringer i høyre dørlomme, selvsagt. En termosflaske med vann (som regel kaldt....) er heller ikke uvanlig. Bilen ryddes hver lørdag når den vaskes og støvsuges.

I "vraket" (som det kan gå dagevis mellom hver gang noen bruker, kjøres et par tusen km/år, kan ikke huske sist den ble kjørt lengre enn 12-15 km hver vei) kan man finne mye interessant: Et par tekrus (sist vasket i varmtvann for tre-fire uker siden...), en kjeledress, en hel del verktøy, litt skruer/muttere/el-tape/kabelsko/ledning/lyspærer, tre-fire kassetter til kassettspilleren, en bok eller to, en vannflaske, en termos, startkabler, litt tau, "bilens mappe", en skriveblokk eller tre, seks-åtte penner (som regel en tom..), en meterstokk, en liten rull med plastposer, you name it.....Her er det hovedopprydding når bilen får "innvendig vask". Altså med rundt 3 måneders mellomrom eller så. Ellers gjelder "innfallsmetoden" for rydding her!

Skrevet

Ja dette var jo heller detaljert =)

Skrevet

Huff ja desverre. Ser sånn ut til jeg føler jeg holder på å klikke, så shiner jeg den helt også er det bare å begynne å rote igjen. Drit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...