AO3 Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Vi tenkte å ta noen kanoturer på fjellet i sommer, og jeg har alltid sagt at knerten (9-10 mnd i sommer) er altfor liten til å være med. Her er det snakk om korte turer, det er svært rolige forhold (lite/ingen strøm) og svært nært land. Men i dag fant jeg en redningsvest str 5-15kg, og kjøpte den litt på impuls - han har jo den i flere år, regner jeg med, han er ikke så stor. Jeg visste egentlig ikke at det fantes redningsvester for så små barn. Da begynte jeg selvsagt å tenke - er det mulig å ta ham med? Da må jo en padle og en holde baby, selvsagt. Vi har jo mulighet til å ordne barnevakt, men det er jo fint ta med seg knerten ut i naturen så tidlig som mulig, også. Men - er det trygt, selv med redningsvest? Jeg aner ikke, hva mener dere?
Piipii Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 Ut i fra de forholdene du fortelle, så syns jeg det hørtes kjempe koselig ut jeg. Så hvorfor ikke prøve:) Vi har hatt med begge barna fra de var nyfødte i båten, vet at det ikke er helt det samm, men forde:) Så jeg ville sagt godt tur:)
Gjest Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 Ja, hvorfor ikke, det er klart det kanskje blir en litt annerledes tur. Men også veldig koselig da:) Man legger jo opp turen etter hvem som er med. Kos dere, uansett hva dere velger.
Dronningen! Skrevet 18. juni 2009 #4 Skrevet 18. juni 2009 Jeg ville tatt turen! Bare husk å prøv vesten i vann før dere drar, da vet dere hvordan vesten fungerer og barnet kan bli tryggere i den...
tante grusom master of law Skrevet 18. juni 2009 #5 Skrevet 18. juni 2009 Husk at det er veldig kalt i vannet på fjellet da.
___ Skrevet 18. juni 2009 #6 Skrevet 18. juni 2009 Vi har gjort et flere ganger da barna våre var så små. Det var ikke noe problem. Ofte sovnet de i bunnen av kanoen. Det eneste som vi kom til at var viktig å huske var "redningsvest" for yndlingkosedyret. Hvis det går til bunds er det krise. Vi knøt fast litt isopor. Det var stas.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå