Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenkte å ta noen kanoturer på fjellet i sommer, og jeg har alltid sagt at knerten (9-10 mnd i sommer) er altfor liten til å være med. Her er det snakk om korte turer, det er svært rolige forhold (lite/ingen strøm) og svært nært land.

Men i dag fant jeg en redningsvest str 5-15kg, og kjøpte den litt på impuls - han har jo den i flere år, regner jeg med, han er ikke så stor. Jeg visste egentlig ikke at det fantes redningsvester for så små barn. Da begynte jeg selvsagt å tenke - er det mulig å ta ham med? Da må jo en padle og en holde baby, selvsagt. Vi har jo mulighet til å ordne barnevakt, men det er jo fint ta med seg knerten ut i naturen så tidlig som mulig, også.

Men - er det trygt, selv med redningsvest? Jeg aner ikke, hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut i fra de forholdene du fortelle, så syns jeg det hørtes kjempe koselig ut jeg.

Så hvorfor ikke prøve:)

Vi har hatt med begge barna fra de var nyfødte i båten, vet at det ikke er helt det samm, men forde:)

Så jeg ville sagt godt tur:)

Skrevet

Ja, hvorfor ikke, det er klart det kanskje blir en litt annerledes tur. Men også veldig koselig da:) Man legger jo opp turen etter hvem som er med.

Kos dere, uansett hva dere velger.

Skrevet

Jeg ville tatt turen!

Bare husk å prøv vesten i vann før dere drar, da vet dere hvordan vesten fungerer og barnet kan bli tryggere i den...

Skrevet

Husk at det er veldig kalt i vannet på fjellet da.

Skrevet

Vi har gjort et flere ganger da barna våre var så små. Det var ikke noe problem. Ofte sovnet de i bunnen av kanoen.

Det eneste som vi kom til at var viktig å huske var "redningsvest" for yndlingkosedyret. Hvis det går til bunds er det krise. Vi knøt fast litt isopor. Det var stas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...