Gå til innhold

Hva med PLANLAGT besøk og rot da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere hvis dere er invitert på besøk til noen, og det er rotete og skittent der når dere kommer? Tenker på skittent bad, rot i stua, ikke støvsugd osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet det høres ut som jeg tuller nå, men greia er at jeg ikke ser andres rot. Når jeg inviterer folk til meg vil jeg ha det plettfritt. Jeg vil at de skal se at jeg har anstrengt meg for at de skal ha det så koselig som mulig. Det gjelder uansett om det er 2 gjester eller 50

Skrevet

Kanskje ikke så hyggelig, tror jeg hatr tilbudt dem hjelp eller noe når jeg har kommet.

Jeg selv hater rot. Jeg går å rydder dagen lang, alle leker er på stua her og det liker jeg ikke, men vi har et soverom fortiden.

Jeg rydder når jeg står opp, når lillemann tar sin dupp, vi rydder sammen på ettermiddagen og rydder når han har lagt seg. Får heltt noja når det er rotete her.. Skjønner ikke de som har det rotete til enhver tid. Så klart, det er ikke prikkfritt her, det er leker på gulvet, men jeg vasker gulvet 2 ganger om dagen, hater at det er flekker og smuss på det.

Skrevet

litt støv på badet, litt rot i stua og noen smuler på gulvet gjør meg null og niks. Lukter det vondt, er klissete av urin og sånn synes jeg det er verre... Men synes absolutt man burde tåle litt rot altså!

Jeg synes heller det er litt hysterisk å vaske gulvet to ganger om dagen jeg da... sånnt blir jeg stressa av!

Skrevet

Blir litt overrasket, men overser det jo straks. Men ja, jeg legger merke til at huset flyter over av leker, klær, ting og tang, at badet flyter av skittentøy og at det stinker fra bleiebøtta og at det neppe har vært vasket på et par uker. Kunne ALDRI hatt det sånn hjemme når jeg hadde invitert til besøk, men aksepterer rot hos andre for det. :)

Skrevet

Det kommer jo litt an på. Er det småbarnsforeldre kan jeg godt skjønne at det innimellom er vanskelig å rekke over alt. Det er jo hyggelig å bli invitert selv om folk ikke har tid til å gjøre hjemmet sitt plettfritt synes jeg. Men innimellom blir jeg litt irritert, sånn som et vennepar av oss hvor alt flyter og er skikkelig møkkete selv når de inviterer til fest eller lignende ... altså ikke bare innimellom eller et av husets rom men det er rotete og skittent over alt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...