sjettejuli Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 jeg sa til jordmor jeg følte press nedover, og hun sier det var kynnere. Er 18 uker på vei. Flere? Er dere eventuelt sykmeldt? Jeg har vært sykmeldt med dårlige armer i nesten et år, og har ikke mer sykemelding å ta av:( Vet ikke hva jeg skal gjøre, men har ikke en tung fysisk jobb, da.
Kongeørna Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 Jeg har Masse kynnere. Jordmor spurte om jeg hadde nedpress, noe jeg ikke har, for da er det visstnok viktig å ta det med ro. Jeg er 50% sm, men ikke pga kynnere. De plager meg ikke. Jeg har fysisk krevende jobb, men føler at kroppen takler det veldig bra.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 Har hatt masse kynnere siden ca uke 14. Fikk beskjed av jordmor at det ikke var noe farlig. Jeg har til tider nedpress også...det var visst normalt såpass tidlig for fleregangsfødende det også. Er i uke 25 nå....
Minilille Skrevet 18. juni 2009 #4 Skrevet 18. juni 2009 Hvis man blir sykemeldt fordi det er en risiko for babyen at man jobber kan legen søke svangerskapspenger i stedet for sykepenger (slik at det ikke går utover sykemeldingstiden).
mammas nurk Skrevet 18. juni 2009 #5 Skrevet 18. juni 2009 hei. jeg har kynnere. hver dag. vet det ikke er farli. ,men de kommer oftere og oftere hver dag. er forskjelligt hvor mye det kommer løp av en dag. nå ikveld har eg hatt ca 10 i timen. er dette noe å engste seg for. ? er press både nedentil og oppe ved navlen.
mammas nurk Skrevet 18. juni 2009 #6 Skrevet 18. juni 2009 er i midten av uke 27 forresten, har vel ikke så mye å si, hehe;)
Gjest lillemamsi Skrevet 18. juni 2009 #7 Skrevet 18. juni 2009 Ja jeg har mye kynnere og skikkelig nedpress og er bare i uke 16+5 . Idag har jeg har hatt jevnt kynnere ifra kl 05.00 til 14.00 tiden. Om jeg får det mens jeg ligger i sengen, så gjør det SKIKKELIG vondt og minner meg mye om sterke messmerter. Var litt usikker på om jeg skulle ringe lege/jordmor i dag eller ikke. Men har roet seg nå. Skal til jordmor i morgen på 1. kontroll. Har det noe å si at jeg er liten, men at jeg får store barn ? Føler at det er voksesmerter jeg har. Og gutten er ganske stor, livmora går over navelen. Og når jeg holder i begge ender av babyen så er ene enden nedest ved venstre hofteben og andre enden over navelen på høyre side. Og vi kan tydelig se når han rører på seg... Fler som har (hatt) det sånn så tidlig ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå