Gå til innhold

Kjenner jeg blir så skuffet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvor jeg skal begynne..... Men jeg tar kort versjonen, må bare få ting litt ut.

Jeg har en mamma som er veldig glad i alkohol, noe hun selvfølgelig nekter for. Hun og stefaren min jobber fult begge to og mine to søsken på 7 og 9 år bor henne hos de. Jeg vet ikke helt hvor mye alkohol det går der per dag, per helg osv. Men nok om den saken.

Hun har nesten aldri sittet barnevakt for våre barn som er 22 mnd og 4 år pga av dette med alkoholen. De gangene hun og barna har sittet barnevakt har det vært hjemme hos oss og jeg har sagt at hun ikke får drikke en dråpe, noe det virker som hun ikke har gjort.

Den faste barnevakten vår, flytter så vi står nå uten barnevakt. Jeg har bursdag i midten av Juli så jeg ringte mamma nå og spurte om hun ville komme til oss å være barnevakt. Da svarte hun at det var midt i ferien dems og at de var på campingen, men at barna kunne komme dit. Noe jeg overhodet ikke vil, for jeg vet hvordan det er der. Denne campingen ligger ca 1 time unna, så jeg spurte om ikke hun kunne komme forde siden det ikke er så lang reisevei. Men dette kunne hun overhodet ikke.....

Kjenner bare at jeg blir så utrolig lei meg og skuffet.

Phu måtte bare få det ut hehe.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke barna være der en natt eller to? Da blir vel ikke reiseveien så lang. Selv om det er nært hadde jeg vel ikke forventet at mine foreldre avbrøt ferien sin med å komme til oss, men jeg forstår at du ikke vil sende de dit om du ikke stoler på din mor mht. alkohol.

Skrevet

Hadde nok aldri belaget meg å bruke de som barnevakt om de er så glade i flaska. Hva med å finne ei pålitelig jente allerede nå slik at hun kan bli godt kjent med barna før du skal feire?

Skrevet

Det er helt uaktuelat at barna er der, en ting er ang flaska, men hun mener at barna må få lov til å bevege seg fritt alene over hele campingen noe som er helt uaktuelt for mine barn. Jeg syns de er altfor små til det.

Grunnen til at jeg syns det er greit at de er hos oss, er fordi det virker som hun ikke drikker noe da.

Og jo jeg mener faktisk at de kunne avbrutt ferien sin for akkurta dette. De er på campingen fra 15 juni-18 august, pluss omtrent hver helg ellers. Så vi ser de stortsett aldri. Så syns faktisk ikke det er mye forlangt. Vi ber de aldri om noen tjenester, men vi gjør dem mange i løpet av året.

Vi passer barna dems når det enn måtte være, så syns faktisk at denne gangen kunne de ha passet våre så jeg kunne fåt feiret bursdagen min.

Skrevet

Har prøvd å finne det, men aner ikke om noen.

Og som jeg sier så er det ikke noe problem når hun har sittet hos oss, for da har hun ikke drukket. Men jeg tør ikke å stole på henne når hun ikke er hos oss.

Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du er skuffet.

Alkoholen er en ting. DET skjønner jeg at bekymrer deg.

Men jeg synes det er ganske urettferdig at gu er skuffet over at moren din ikke vil avbryte ferien for at du skal kunne feste eller feire på annen måte. Moren din har full jobb og 2 relativst smså barn. Hun er på ferie!!

Og hun har stross alt tilbudt seg å passe barna dine der hvor hun er på ferie. Jeg synes rett og slett ikke du har lov til å klage!!

Skrevet

Hvor bor du? Kanskje vi kan hjelpe :o)

Skrevet

Jeg skjønner at du blir skuffet. Men jeg vet ikke om jeg hadde villet hatt dem som barnevakt om de er så lite villige.

Jeg synes at det er viktig at det å passe barnebarna skal være gøy og noe man har lyst til, ikke fordi man må.

Skrevet

Vi bor i Oslo:)

Skrevet

Helt enig med deg cherry, men det som er er at de få gangene hun har vært hos oss, så har de hatt det kjempe koselig.

Og datteren vår på 4 år er veldig skeptisk til å ha barnevakt, så vi kan liksom ikke bruke hvem som helst. Altså ikke misforstå, jeg hadde ikke brukt hvem som helst, men det kan f.eks være en vi liker kjempe godt og en som liker datteren vår kjempe godt. Men datteren vår nekter å ha henne som barnevakt, så derfor hadde det vært greit denne gangen å kunne brukt mamma. Men skjønner at det var meningsløst å spørre:(

Skrevet

Ja, det er synd, men dessverre så er det slik. For mange.

Hva med at du feirer sammen med venner en kveld (mannen er hjemme) og så kan du og mannen spise god middag, ta ett glass vin etter at barna har lagt seg en annen kveld?

Skrevet

Veninna mi og mannen har det slik. De må gå hver sin gang. Hans familie bor i et annet lang og mammaen hennes er alkoholiker og upålitelig.

Skrevet

Du leste kanskje ikke innlegget som HI skrev 14:18?

Skjønner godt at HI er skuffet, hvis dere passer halvsøsknene (?) dine flere ganger i året, og moren din aldri stiller opp tilbake. Er dessverre mange som er i din situasjon, med foreldre som kun krever uten å gi tilbake. Går mer og mer opp for meg hvor utrolig priviligerte vi er som har verdens beste besteforeldre like i nærheten. :)

Skrevet

Skjønner at det høres veldig spesielt ut for andre som ikke kjenner oss.

Skal prøve å forklare litt bedre.

Vi har nesten aldri barnevakt og tror vi kan ha spurt mamma maks 5 ganger på tilsammen de 4 årene datteren vår har levd.

Vi passer mine søsken(altså hennes barn) veldig ofte, tror vi aldri har sagt nei. Og det fordi vi syns det er kosleig at de er hos oss.

Og som jeg skrev over så er de stort sett på campingen hele året. ( altså hver helg og hele sommeren, fra 16 juni-15 august)

Så når vi innviterer de eks på middag hos oss ol så passer det sjeldent fordi de er der.

Hun som vi har brukt til å passe barna våre( altså vi har kanskje barnevakt 1 gang annenhver mnd) hun flytter nå så hun kan ikke passe de når jeg har bursdag.

Så derfor lurte jeg på om mamma kunne passe dem, noe hun overhodet ikke kunne.

Og som jeg skrev over så vil jeg ikke at barna skal være på campingen alene med de fordi hun lar de få gå overalt og har ikke noe kontroll på de. Og det syns ikke jeg at mine barn på 22 mnd og 4 år skal få lov til.....

Skrevet

Jeg forstår at du er skuffet mht alkoholen, har en mamma som er alkoholiker . Utifra det du skriver så stoler du ikke på henne i det hele tatt og da ville jeg rett og slett bare akseptert at det er ikke aktuelt med barnevakt fra den siden. Samtidig ville jeg tatt en prat med søskene som bor med foreldrene som er alkoholikere , de trenger sikkert å prate om det.

Prøver å si at alkohol problemet burde kanskje stå i fokus enn barnepass, se om dere kan gjøre noe der.

Min mamma har fått forbud mot å passe mitt barn, var tøft å si det til henne siden hun forguder gutten men jeg hadde ikke noe valg siden hun drakk i tide og utide.

Skrevet

Ja vi stiller opp forde og bla. passer mine halvsøsken når som helst.

Skulle ønske svigers ikke bodde i nord, for de elsker å være sammen med oss og barnebarna sine......

Skrevet

Disse pratene har vi hatt 100 ganger, uten at vi kommer noen vei. Verken med mine søsken, stefaren min eller mamma. Har gjort alt som står i min makt, og det har andre også gjort. Utifra slik det virker nå, så tror jeg ting er blitt mye bedre der.

Og som sagt så har det ikke vært noe problem når hun har vært hjemme hos oss.

Skrevet

Kjipt at hun drikker så mye at du ikke vil at barna dine skal være hos henne. Skjønner deg godt at du ikke vil det.

Hvordan fungerer det med dine søsken når morene deres muligens drikker litt vell mye?

Du trenger selvsagt ikke svare.

Skrevet

Joa, jeg tror jeg skjønner situasjonen din mer enn du aner!!!

Men jeg synes forstatt ikke du har lov til å være skuffet. Du vet at de drikker og du vet at de har ferie. jeg synes forsatt ikke du har lov til å være skuffet fordi moren din ikke vil endre sine ferieplaner slik at de passer deg!

Og tro meg; jeg vet hvordan det er å ikke ha barnevakt. Vi hadde første alenekveld nå på 3 ÅR. Min familie bor ikke i nærheten. De har vært barnevakt noen timer enkelte kvelder når vi har vært der på besøk, det er det hele!! Svigermor bor 10 minutter unna oss, men pga helsa er hun sjelden barnevakt. Bruker henne kun når det er krise, vi skal på foreldremøte etc.

Når du ikke likere reglene som er hos din mor, så har du i realiteten bare 2 valg: enten godta det eller ikke godta det. Når du ikke godtar det så må du også akseptere at hun ikke vil avbryte sine egne planer for å tilfredstille dine! Og jeg er helt enig med deg så små barn trenger noen som har kontroll. de bør ikke vandre alene!

Du burde kanskje belage deg på å finne en ny fast barnevakt!

Skrevet

Det er ikke snakk om å avbryte ferien.

Det tar en time å komme seg til oss, og vi har tilbydd henne at vi kan kjøre henne tilbake dagen etter hvis hun ikke vil kjøre selv.

Altså hun er borte fra campingen under 24 timer.

Poenget mitt er at jeg forlanger verken at hun eller noen andre skal gjøre om ferien sin. Men når vi gjør dem tjenester i hytt og pine så syns jeg faktisk hun kunne gjort oss EN tjeneste.

Jeg belager meg ikke på henne som barnevakt, men siden hun vi skulle bruke flytter, så ble det litt dumt.

Og vi er vant til å ikke ha barnevakt vi heller, og det er en sitvasjon vi på en måte har satt oss i selv, så jeg har ALDRI klaget over det. Går helt fint for meg.

Dette er like mye prinsippet med at vi gjør vedlig mye for dem og ALDRI får noe tilbake.

Har ikke noe med å ikke like reglene, for det er ingen regler, det er jo det!!!!!!

Skrevet

Det er veldig vanskleig ang mine søsken. For de er små og jeg kan ikke snakke så mye med dem om det.

Jeg har prøvd, men må være veldig forsiktig slik at de ikke tror at jeg spør dem ut.

De sier at det går bedre nå og at mamma og stefarne min ikke krangler så masse og det er jo bra da.

Så for å være helt ærlig vet jeg veldig lite om hva som foregår der siden vi ikke har så mye kontakt. Og jeg er redd for å spørrre folk de kjenne, fordi jeg ikke vil at det skal komme til moren min.

Sliter med dårlig samvittig hver dag pga av søskene mine, men vet snart ikke hva mer jeg kan gjøre.

Skrevet

Ja det er sånn vi har brukt å gjøre også.

Akkurat den bursdagen er ikke så VIKTIG, må bare avlyse den. Men som sagt ingen krise.

Blir bare så utrolig skuffa og sint......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...