Gå til innhold

Erfaringer med Vichy enfants 50+ ? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bruker denne solkremmen på barna deres?

I mine øyne synes jeg faktor 50 høres så voldsomt ut..men men jeg vet ikke jeg :P

Såg at det også hadde kommet ny spray vichy enfants 30, den er nå uten parfyme. Er det den samme solkremmen som vichy enfants 50? Bare at forskjellen er faktorene..?

Håper det er noen apotekere eller noen andre som vet noe om dette =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble i hvert fall tipset om at Vichy enfants 50+ var noe av det beste for småbarn på apoteket her. Vi har prøvd et par andre "barnevennlige" varianter som bare gir småen eksem, men vichy enfants tåler huden hans helt fint og han blir i hvert fall ikke solbrent.

Skrevet

jeg bruke den på begge barna den gang 7 mnd og 9år i fjor sommer da vi var i tyrkia. å den var kjempe god. god å smøre ut, jeg sprayet i hånda mi å så smurte på hu minste da. den holdt godt i vann. å de ble ikke solbrente :D

kommer til å kjøpe den i år også når vi skal til kreta.

Skrevet

takker for svar begge to :)

Skrevet

Jeg bruker faktor 30 selv, selv om jeg sjelden/aldri blir brent og er forholdsvis mørk. Men sliter med barna..

Av kremer over faktor 20 har jeg ennå ikke funnet kremer som ikke gir de røde nupper/prikker. Mange av de med 20 også gir sånne... Barnesolkremene er aller, aller verst,- og de gjør i tillegg ungene så sleipe at det er umulig å løfte de..Særlig når de har badet.

Har prøvd en del barnesolkremer selv, og føles som om jeg er smurt med god, dammeldags niveakrem som IKKE trekker inn, får også røde prikker, men ikke så mye og av alle osm barna får,- og er derfor sterkt i tvil om hvor bra disse kremene er...

Ender opp med "voksenkremer" i faktor 20 (nivea, Lancome, Dior og Ambre Solaire) som jeg smører de med,- ofte...SLitsomt å løpe etter de hele tiden..På ei godværsuke bruker jeg opp minst ei flaske på barna....Men så har de ALDRI blitt brent heller, så jeg bar håper jeg ikke gir de andre senskader.. MEn barnekremer og/eller andre kremer med høyere enn faktor 20 har jeg dårlig erfaringmed til MINE barn....

Men prøver hvert år...Som sagt, selv bruker jeg 30, og gleder meg til jeg finner den krem som ungene OGSÅ kan bruke i den faktor..Kanskje jeg ikke trenger å smøre HELE tiden...Ansiktet er verst å få "Lov" til å komme til..Caps/hodetøy kan jeg bare glemme..Om jeg ikke kan bruke superlim da??????

Har prøvd absolutt ALLE sorter nå,-tror jeg..... Vhichy, Cliniderm, og alle andre apotekkremer (derfor jeg selv har endt opp med så høy faktor..Fant ut det var OK,- måtte jo bruke opp dret jeg kjøpte til barna..Og har bare fortsatt med høy faktor..Føflekkreft i familien også...)

Skrevet

Her er en ny og omfattende test av solkremer:

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.6630713

Vichy 30 er ikke nevnt, men vichy 20 kommer dårlig ut. Vichy enfants 50+ er derimot blant de beste. Testen går vel kanskje mest ut på hvilke stoffer kremen inneholder, og ikke hvor vannfast osv den er... men jeg synes jo det er greit å unngå og smøre kreftfremkallende stoffer på en liten kropp også da.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...