Gå til innhold

Gulping... er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 10 dager, og hun gulper veldig mye... Hun får kun pupp, så jeg vet ikke hvor mye hun spiser. Det eneste jeg vet er at hun helst vil ha pupp hele tiden, men jeg prøver å la det gå minst to timer imellom. Da pleier det å gå bra...

Når hun gulper er det mengder som kommer opp, og vi må skifte begge to. Hun er veldig fornøyd når hun har gulpet, men etter

30min - time vil hun ha mat igjen, noe som igjen fører til gulp... Og da er det gjort....

Er dette normalt? Går det seg til? Første mann gulpet sjeldent og aldri sånne mengder, men hun fikk stort sett flaske....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare dytter litt, jeg...

Skrevet

Vet ikke om det er normalt, men min gulpet veldig. Jeg skiftet vel t-skjorte opptil 7 ganger de verste dagene:( Gikk mest utover meg:( Hadde store gulpekluter over skulderen hele tiden, og måtte stadig vekk tørke av gulv, sofa etc. Var på helsestasjonen og spurte, og fikk høre at selv om det ser ut som mengder virker det som mer enn det egentlig er. Også standardsvaret da: "så lenge han legger på seg er det greit". Hm. En venninne hadde en som kastet opp etter hvert mm-måltid, og da så man tydelig forskjell - det sto som en foss ut av munnen:(

Mange som gulper mye, og det går seg til etterhvert:) Hos oss holdt det på til vel 6 mnd, før han sluttet helt å gulpe.

Skrevet

Sånn var mi også. Prøv å la henne nesten sitte når du ammer, og etter amming lar du henne sitte litt i ro før du tar henne forsiktig over skuldra så hun får rapet.

Jenta mi spydde veldig hvis hun låg rett ut eller nesten rett ut og hvis man hipset mye på henne. Så problemet er løst her iallefall ;)

Lykke til :)

Skrevet

Helt normalt!

Synes du det fortsetter å være masse etter noen mnd kan du nevne det på 3 mnd kontroll,da skal dere til lege.

Frøkna vår gulpet ekstremt mye så de snakket om å utrede henne for refluks,men det ga seg av seg selv etter lang tid.

Skrevet

Får håpe det går seg til...

det kan gå lang tid fra hun spiser til det kommer opp igjen...

Skrevet

Normalt, dessverre... Her er jenta over tre måneder, og gulper minst like mye som hun gjorde fra dag 1 - dvs. enormt mengder! "Vanlig" gulp og sprutgulp om hverandre. Mens hun spiser, rett etter mat og "hele tiden" etterpå. Tror hun har på seg body nr 6 til nå i dag, og på nettene har vi på det verste vært oppe i 6 pysjamasskift... Litt forskjell fra storesøster som ikke gulpet noe. Også her var standardsvaret på helsestasjonen at så lenge hun legger på seg, og ikke plages av det, er det ikke mye vits i å gjøre noe. Bare å vente;-)

Jaja, inntil videre går vaskemaskina kontinuerlig.

Skrevet

Føler jeg ikke har gjort annet enn å vaske siden jeg kom hjem fra sykehuset... hehe

Begynner å kjenne tegnene på når det kommer noe nå... haha

Skrevet

Sånn holder vi på her og. her har jeg funnet ut at hun har mage store raper på lager etter spising, og har derfor begynt å avbryte spisingen hennes etter noen minutter for å ta rapepauser underveis. Også et par minutter litt høyt på skulderen (sånn at det blir litt press mot magen hennes) til slutt for å få opp det siste. Følger vi dette gulper hun nesten ikke.

Skrevet

kanskje jeg skal prøve det... men virker ikke som hun svelger så mye luft, for hun raper ikke hver gang hun har spist...

Skrevet

Kjenner absolutt igjen tegnene, her, også - har blitt endel lynraske redningsaksjoner med gulpekluten...;-)

Få tips som har hjulpet på selve gulpinga her, men jeg har iallefall reddet endel bodyer ved å legge en lang gasklut under halsen, og brette den inn under kanten på halsåpningen, slik at litt er under bodyen og litt over (om du skjønner), etter at hun har spist, og skal rape. Dermed tar gaskluten det verste, og det renner ikke melk under tøyet. Enklest om man har bodyer som er litt elastiske, selvfølgelig.

Lykke til. Håper det kommer seg etter hvert. Jeg venter i spenning på om introduksjon om fast føde om en tre måneders tid tar knekken på den gulpinga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...