Gå til innhold

Til dere som leser av strømmåleren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken dato leser dere den av? legger dere sifrerne inn på internett eller sender i posten?

Jeg skal begynne med dette nå, og har ingen peiling. Får faktura på e-faktura, så jeg får ikke avlesningskort i posten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får mail fra hafslund om at det er på tide å lese av, logger meg inn på www.hafslund.no med strømmåler nummer og kundenummer (det står på fakturaen) og legge inn avleste tall der. Pleier komme mail ca annenhver måned tror jeg. Hvis vi glemmer å lese av en gang så fakturerer de bare det de antar at vi har brukt sånn ca og så blir det avstemt neste gang vi leser av igjen.

Skrevet

Her leser vi av siste dag i måneden (bare svarte siffer, ikke det røde), og sender inn enten meldekortet som følger med hver strømregning måneden før, eller sender kundenummer og avlest målerstand som en SMS-melding via mobiltelefonen. Foretrekker selv å bruke kortet. Dette har "porto betalt", så det koster ikke noe ekstra. Og da kan jeg ta en kopi av kortet før jeg sender. Sånn for alle tilfellers skyld.

Skrevet

Vi får mail fra trondheim energiverk om å lese av strømmen, så logger jeg inn på nettsidene og gjør det. Regninga kommer som e-faktura etterhvert:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...