Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Det har vært en del diskusjoner om likestilling og kvinnersrolle i dagliglivet. De nå bare på hva frøken Hanne Nabintu Herland mener om Norske kvinner og deres menn.. http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article1678110.ece http://www.dagbladet.no/2009/06/11/nyheter/krf/polititkk/valg/innenriks/6669614/
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 enda et glimrende sitat fra den dama: "Det er på tide å gi opp kvinnekampen. Det er så mange fæle norske kvinner. Noen ganger skal kvinner være stille og gjøre som mannen sier. Jeg forstår godt at norske menn heller vil ha russiske og thailandske koner. De liker i det minste sex og er gode til å lage mat, sier Herland foran den lydhøre, overveiende kristne forsamlingen. Jeg lurer på hvordan hun kan vite at russiske og thailandske kvinner er mer glad i sex og bedre kokker enn andre, men den dokumentasjonen kommer ikke. " -det lyser i hvertfall ikke intligens
Gjest Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 ahhhhh!!! jeg klarer egentlig ikke den dama! men det er som en bilulykke, jeg klarer bare ikke slutte å se.. (eller lese om da...) Jeg lurer på hvorfor hun er så findlig mot norskekvinner? Og jeg syns det er litt rart at hun pluttselig har finni løsningen for alt det som går galt her i landet, og regner med at vi damer kan fikse det med mye mere sex og god mat?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #4 Skrevet 18. juni 2009 jeg fikk med meg en blogg som motsier noe av det Herland sier.. Jeg ble nesten litt glad når jeg fant den, selv om historien til den dama er litt trist:S http://www.vedal.net/blogg/?p=3844
Gjest Skrevet 18. juni 2009 #5 Skrevet 18. juni 2009 hehehe.. jeg likte den bloggen jeg å Lurer på om frøken Herland har lest den jeg? ^^
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #6 Skrevet 18. juni 2009 har ikke Herland sett hvilke type norske menn som tar til seg russiske og thai damer? det er jo bare ungkarer som ikke klarer skaffe seg damer jo.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #7 Skrevet 18. juni 2009 En konsekvens av hennes uttalelser er at hun legitimerer for henting av koner fra fattige land, ved at hun som en norsk kvinne sier at norske kvinner er kravstore og egoistiske. Hun planter dermed illusjoner hos mennesker som (noen ganger fortjent) er alene i livet. De kan rettferdiggjøre seg med at etnisk norske kvinner ikke ser hva mennene er gode for siden de er både bortskjemte og "imot sex" (hvor nå dama fikk det fra). De fleste menn i Norge ønsker heldigvis mer enn en kjøkkenhjelp og sexpartner, men det blir feil når noen få individer ønsker seg TILBAKE i tid og får store oppslag i media for å få mannfolk med på hypen. Selv kjenner jeg kun middelaldrende menn som har hentet kone fra thailand o.l., bare en er i 30-åra og han ble kjent med dama i Norge
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #8 Skrevet 18. juni 2009 Modig velsignelse Hanne Nabintu Herland er en modig velsignelse til vår etter hvert ensrettede debatt om kjønnskampen. Våre barns mor var hjemme mens barna var små. Det er vi alle glade for idag, selv om dette, sammen med deltidsjobb senere, gjorde henne til minstepensjonist. Det siste er blodig urettferdig. "Bør kvinnen legge mer vekt på å tilfredsstille mannens ønsker"? Ja! Slik som mannen bør gjøre mer for å tilfredsstille hennes. I riktig gamle dager stod det å lese i Rom. 12.10: "Kappes om å hedre hverandre". Jeg kjenner ingen bedre oppskrift for liv og ekteskap. Hurra, Herland! Motsifa
Gjest Skrevet 18. juni 2009 #9 Skrevet 18. juni 2009 Ha ha, jeg kjenner mang en kvinne som gjerne skulle gått hjemme og vært husmor og stelt med hjem og barn, men hvor finner man denne store skaren av attraktive hankjønn som så gjerne vil arbeide dobbelt for å ha råd til å ha fruen gående hjemme? Det er ikke mange jeg kjenner som hadde vært interessert for å si det slik. Norske menn, i likhet med kvinner vil gjerne ha fritid, venner osv. De vil ikke jobbe 70 timer i uka som menn gift med hjemmearbeidende gjerne må. Det er ikke noe galt i å kappes om å hedre hverandre, men slik norsk økonomi og samfunn fungerer er nok ikke ved at vi er hjemmeværende og lager middagen klar til mannen kommer den mest realistiske måten å gjøre det på :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå