Gå til innhold

Min far vil bare dø...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er problemer hjemme hos mine foreldre. Min mor er pillemisbruker, alkoholiker og er nå utro. Min far vil at alt skal bli bra igjen og sier han ikke har noe å leve for hvis min mor flytter. Han har mer eller mindre gitt opp og vil bare dø.

Han har snakket med psykiatrisk sykepleier blant annet, men det hjelper ikke. Han er selv ansvarlig for sitt liv som han sier. Ingen kan forandre på det.

Dette er vanskelig for meg for jeg er rett og slett hjelpesløs. Skal jeg bare sitte her og vente til jeg får beskjeden om at han har tatt livet sitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med fastlegen din, da har du ihvertfall sagt det høyt til noen og legen har jo peiling på hvordan man går fram eller hvem man kontakter i slike tilfeller. Forstår godt du vil hjelpe pappaen din, han må jo til slutt forstå at han har andre å leve for enn en pillemisbruker av en kone. Han har jo DEG!

Masse lykke til!

Hold oss oppdatert da!

Skrevet

Jeg har sagt dette høyt til blant annet den psykiatriske sykepleieren. Kan ikke se hva poenget er med å si det til min lege.Han vil ikke gå til sin lege. Han bryr seg verken om meg eller sine barnebarn mer.

Skrevet

Det er hardt, men folk bestemmer jo over sine egne liv som din far sier. At han er klar over det er jo et greit utgangspunkt. Fortell ham at du synes det er vanskelig å akseptere at han ikke synes han har noe å leve for fordi du er veldig glad i ham osv, kanskje det kan gi ham livslysten tilbake. Spør ham om det er noe du kan gjøre for at han skal få det bedre.

Håper faren din ser lysere på livet etter hvert!

Skrevet

Hvis han er å oppfatte som suicidal, kan han tvangsinnlegges.

Han er nok deprimert og bør innlegges om han er såpass langt nede at han vurderer selvmord. Snakk med fastlegen hans om du kan, evt din så du kan få råd om hva du bør foreta deg videre.

Jeg har også opplevd at min far snakket om selvmord, men han ble innlagt grunnet alvorlig depresjon, ble behandlet med bl.a elektrosjokk og er nå ganske bra.

Lykke til:)

Skrevet

hvis han er suicidal så kan du få ham innlagt. du må snakke med fastlegen og få vite hvordan du går frem..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...