HopsiDeisy Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 ..kan dere hjelpe meg litt? Vi er i begynnerfasen til å skaffe oss hund. Tror det blir en tispe. Men åssen er det med løpetid og sånn? Vet at man kan bruke bukser/truser til dem, men det er vel forskjellig hvor mye de blør? Hvor lenge varer denne løpetiden ca? Hvor gamle er de når de begynner? Er det fare for drektighet bare under løpetid? Hvor mange ganger i året har de løpetid? Tusen takk om noen gidd å svare litt på disse spm!
tvkrus Skrevet 18. juni 2009 #2 Skrevet 18. juni 2009 her står det mye info http://no.wikipedia.org/wiki/L%C3%B8petid_hos_hunder v brukte vanlig truse bleie inne til min brors hund en dobberman laget bare hull til halen
Promp Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 Hei, Vår tispe fikk sin første løpetid når hun var 9 mnd. Den varer i ca 3 uker fra start til slutt. Du vil nok se noe endring på tispen i dagene før hun begynner å blø, som f eks hoven bak, steller seg veeeldig mye. Min tispe har løpetid to ganger i året, med ca 6 mnd mellomrom. Vi bruker vanlige Libero Up&Go på henne, klipper hull til halen bare. Det går kjempefint. Hun bruker den kun innendørs, og ikke på natten. Hun har en spiss snute så hun kommer til for å få stelt seg selv om hun har den på. Lykke til med hundevalg!
HopsiDeisy Skrevet 18. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2009 Promp: hihi vanlige up&go! Går du etter hundes vekt da? Tenker det ser litt løye ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå