Gå til innhold

mat/drikke til nyfødt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei: nå nermer det seg termin, så da beg de rareste tanker og spm og dukke opp i hode på en førstegangsfødene kvinne. :P

siiden det er et sommer barn jeg venter og det kan bli fryktligt varm om sommeren så lurte jeg på om en nyfødt baby skal ha no mer og drikke en morsmelk? som fks vann..

hb noen kan svar på dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morsmelk er jo best i varmen til de nyfødte sier de. Det er hvertfall det rådet jeg fikk sist jeg ammet og har hørt ellers også.

Skrevet

Tror ikke de skal ha noe mer enn morsmelk, men spør fagpersoner om du er usikker da.

Skrevet

Kun morsmelk er det beste. Barnet vil sikkert die hyppigere hvis det er varmt, og da får det mer av "tørstedrikken" på begynnelsen. Melken blir tykkere mot slutten av måltidet. Mor må regne med å drikke masse vann for å opprettholde nok melkeproduksjon, da. :o)

Skrevet

takk for svar.. :D

var det jeg trodde men greit og høre med andre og, for og være mer sikker..:P

Skrevet

Hei!

Vi ga vår datter litt kokt vann (som ble avkjølt før hun fikk det servert), fra flaske. Da lærte hun seg til at man ikke bare suger fra mors pupp.

I tillegg fikk hun av og til(veldig sjelden) morsmelkserstatning, til glede for pappa'n og andre. Hun fikk morsmelkserstatning fordi da viste vi at andre kunne passe henne om det var nødvendig.

Vi var på julebord 2 uker etter fødsel, og vår datter ble passet av min eldste søster.

Lykke til!

Skrevet

Om du bare ammer tilpasser melken seg varmen. Jeg var i afrika i 37 grader med et barn som jeg bare ammet. En kan starte å venne til barn å drikke vann når det er et par mnd, husker ikke helt tidspunktet. Du kan lese om det i Gro Nylander sin bok, eller lese på ammehjelpen sine sider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...