Gå til innhold

Jobb i skolen- graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, når er det mest gunstig å bli gravid ifht til ferier og lønn når man jobber i skolen? :P

Noen som vil dele meninger? Vi diskuterer her nemlig :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo gunstigst å føde i juli, sånn at man kan være borte et helt skoleår.

Men jeg orker ikke å tenke på hva som er gunstig, her blir vi gravide når vi blir gravide, så får vi prøve å gjøre det praktisk etterpå. Jeg har termin i februar, og tenker å begynne i jobb igjen i august, så får pappaen ta resten av tiden.

Skrevet

Joda, enig i det. Hvis man planlegger er det vel vanskeligere å bli gravid også :-)

Jeg hadde termin i juli sist, og det var ikke planlagt ;-) men jeg synes det var ille å gå gravid juni/juli :P

Skrevet

Det som er gunstigst er å starte permisjonen akkurat når skolen begynner om høsten og så ta ut permisjon med 100%. Du har da fri fra skolen med lønn hele sommeren før du går ut i permisjon og hele sommeren etter permisjonen i tillegg til full lønn i permisjonen.

Husker ikke om man må ta noen uker permisjon uten lønn for å slippe å innom skolen så vidt før sommerferien, men det lønner seg uansett om man må ta det.

Skrevet

Ok :-) Takk for svar.

Selv har jeg kun årsvik, og da er jo gunstig også, å gjøre som som du skriver :) Jeg har jo lønn tom juli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...