Gå til innhold

PFC - Lady Comb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaring med å bruke Lady Comp eller noe lignende som prevensjon? Er det "pes" å ta temperaturen hver morgen, og hva med når man skal ut å reise? Er det noen som har blitt gravid på grønne dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Lady comp og har gjort det i 7 år. Er godt fornøyd med å ha full kontroll på syklusen hele tiden, vet når el kommer og når mensen skal komme. Det er jo ikke store jobben å måle tempen 30 sek under tunga når klokka ringer, men det hender jeg slurver hvis jeg har dårlig tid. Og da tar det lengre tid å få grønt lys. Jo flere målinger, jo raskere får man grønt lys. Skal du på reise kan du jo bare ta den med. Eller la den være hjemme og droppe målingen noen dager. men da tar det lengre tid å få grønt..

Veldig fornøyd med å unngå å fylle kroppen med hormoner, det er jo den største fordelen. Men bakdelen er jo at den tar ganske stor sikkerhetsmargin rundt el, m rødt lys, og da må man bruke annen prvensjon. Men nå har jo alle typer prevensjon en el annen bakdel, så blir jo en avveining. Jeg er i det store og hele fornøyd. Stresset er å bruke andre ting i røde faser. Må tilstå at det er blitt litt hoppe-av-i-svingen-praksis på oss der, og det er jo ikke trygt i lengden, når man ikke vil ha fler. Var perfekt å bruke pessar i de røde fasene, men det selges ikke i Norge lenger så..

Jeg har ikke blitt gravid på grønt, men derimot på gult lys (og det står jo i bruksanvisn at gult ikke er trygt, så det var vår egen feil). Men med nr 2 var det veldig fint å vite nøyaktig når el kom, ble gravid på 1. forsøk da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...