Ksenia & Anjem Skrevet 18. juni 2009 #1 Skrevet 18. juni 2009 Absolutt tryggest og best i test? Har sett på Acta Graco Rallysport 15-36kg Besafe Izi X2 MaxiCosi Rodi Håper på masse svar!!! Stemmer det at Acta setet har dårlig hodebeskyttelse?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 18. juni 2009 #3 Skrevet 18. juni 2009 Jeg tror ikke ddet er så innmari stor forskjell når vi kommer til denne vektklassen, egentlig. Men vi har et maxicosi rodi, og er veldig fornøyde. Vi har et cybex også, som vi ikke er like fornøyd med egentlig, hun sitter litt dårligere i det synes vi.
Gjest Skrevet 18. juni 2009 #4 Skrevet 18. juni 2009 Vi har maxi cosi rodi til vår 3-åring og det kan jeg anbefale. Han sier at han sitter veldig godt i setet. Det er sidebeskyttelse til hodet og man kan justere ryggen opp etter som ungen vokser. Man kan også stille den inn i en hvileposisjon slik at ungen kan ligge litt bakover hvis han skal sove.
Ksenia & Anjem Skrevet 18. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2009 tusen takk for svar..ja det setet ser fint ut. vil gjerne ha fler esvar
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 18. juni 2009 #6 Skrevet 18. juni 2009 Ensønn&endatter: Hvordan setter man det i hvilestilling? Man må sikkert ha på den plastikktingen, da eller? Den har vi aldri brukt... Skjønte ikke hvordan vi skulle få det til.
Synnøve_Solbakken Skrevet 18. juni 2009 #7 Skrevet 18. juni 2009 Vi har Maxi Cosi Rodi XR og er veldig veldig fornøyd :-) Han sitter kjempegodt i setet, og det er god belteføring på det. Lett å justere høyde. Setet monteres liksom litt fast i bilen, så slipper man å ta sele på setet når barnet ikke sitter der.
Neijasså... Skrevet 18. juni 2009 #8 Skrevet 18. juni 2009 Besafe Izi X2 får hun vel neppe plass i, det er kun opp til 18 kg og bakovervendt (med mindre hun er veldig liten, da). Jeg har Britax KidFix (beltestol med isofix) til min 4-åring, kjempefornøyd med det setet! Veldig greit at det er festet med isofix så man slipper å spenne fast setet med bilens belter også når barnet ikke sitter i det. Scorer svært godt i tester også. )
Neijasså... Skrevet 18. juni 2009 #9 Skrevet 18. juni 2009 Ah, du tenkte selvsagt på IziUp X2, jeg tenkte på IziCombi X2... IziUp-setet ville jeg holdt meg langt unna, det har ikke belteføringer for magebeltet, slik at i en evt. sidekollisjon vil barnet skli ut av setet sidelengs (vist i kollisjonstester).
mamazon <3<3<3 Skrevet 18. juni 2009 #10 Skrevet 18. juni 2009 Det er nettprat om barns sikkerhet i bil på Aftenposten.no kl. 14, en trafikkforsker svarer på spørsmål - kanskje du kan få noen råd der?
Gjest Skrevet 18. juni 2009 #11 Skrevet 18. juni 2009 Det var akkurat det samme, sa damen på barnas hus til oss når vi kjøpte stol til minsten sist. Av stolene i den klassen der, var det hipp som happ. Vi kjøpte besafe izi x2 da vi var veldig fornøyd med besafe fra før, samt at det var på tilbud der og da... Er fornøyd med det setet vi, hvertfall... De gangen han (dessverre) har sovnet i stolen, har han sovet godt hvertfall;)
Gjest Skrevet 18. juni 2009 #12 Skrevet 18. juni 2009 Har kanskje skrevet feil ser jeg, utfra ett annet innlegg her, det er det setet 15-36 kg vi snakker om hvertfall:) iziup x2 heter det vel ja. Kan også justeres i en hvilestilling, noe som barnet selv kan gjøre når det sitter i stolen. Begge veier, fra hvile til sitte og sitte til hvile:)
Gjest Skrevet 18. juni 2009 #13 Skrevet 18. juni 2009 tosøtesmå: Du drar ut den dingsen under setet, men man må ikke gjøre det mens ungen sitter i setet for da kan det bli ødelagt.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 18. juni 2009 #14 Skrevet 18. juni 2009 Men den dingsen er på loftet... Jaja, han er nå 7,5 år, ikke ofte han sover i setet lenger nå.
Mamma katt Skrevet 18. juni 2009 #15 Skrevet 18. juni 2009 Maxi Cosi Rodi har ihvertfall kommet veldig bra ut på tester utført av forbrukerrådet. Jeg har kjøpt det til min datter, men ikke begynt å bruke det enda.http://forbrukerportalen.no/produkter/7897/
It's all about me Skrevet 18. juni 2009 #16 Skrevet 18. juni 2009 Har Britax Kidfix og guttungen elsker det......vi også )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå