Gå til innhold

redd.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i 6. uke, begynner på den 6. uken idag tror jeg.. Jeg har ennå ikke fått time hos legen.. måtte vente til mandag. Har hatt veldig ømme bryster hele tiden og vært litt småkvalm. ikke mye. Igår hadde jeg noen dråper med brun utflod.. jeg ble kjemperedd og etter det syntes jeg at brystene mine ble mindre ømme... Tror dere at jeg ikke er gravid lenger? hva anbefaller dere gjøre.. jeg vet ikke hvordan jeg skal klare meg igjennom helgen med denne uvitenheten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bare gi deg en trøsteklem :)

Det er vel ikke så mye å gjøre så tidlig i svangerskapet. Jeg hadde nok ventet til mandagen med å oppsøke legen. Men selvfølgelig så må du ta og føle på det selv. Hvis du får vondt så kan du jo hvertfall ta en telefon og høre.

Mitt beste råd er å prøve å ikke tenke så mye på det (ikke så lett - I know). Men jeg vet av erfaring at jo mer man tenker på det jo verre blir det.

Uff ikke så mye godt å komme med jeg :/

Lykke til Christianne..

Skrevet

Uff, ikke enkelt å gå i uvissheten...det vet jeg alt om! :(

Er 5+4 idag, hadde en liiten blødning for en uke siden (ikke smerter, varte i et døgn)..er livredd for at jeg (nok en gang) har mistet!

Var på legesenteret og tok HCG-blodprøve på tirsdag, men får ikke svar på denne prøven før over helgen!!! Over en uke i uvisshet!!

Er jeg gravid? Har jeg virkelig mistet?

Kan ikke si annet enn at vi må være positive, til det motsatte er bevist..er ikke enkelt da! Sjangsene for at det skal gå bra er jo faktisk ganske store... :)

Masse lykke til, skal krysse fingrene for deg... :)

Kjempegod trøsteklem fra

Skrevet

Tusen takk for svar. Veldig godt å høre at jeg ikke er alene om å ha det sånn. Det er jammen ikke lett å gå i uvisshet! Håper virkelig at alt står bra til med den lille i magen din. Masse lykke til.. Jeg skal tenke posetivt:D Trøsteklem tilbake

Skrevet

Var nesten som å lese om meg selv..

Jeg er også mellom 5 og 6.uke (vet ikke hvordan jeg regner disse enkeltdagene dere skriver om ;)

hadde littt blødning i helgen over et par dager.. fikk time på UL i går, men det var altfor tidlig å se noe. Kun fostersekken hun så.. :(

Fikk ny time neste onsdag, men denne uken kommer til å bli LAAANG :(

Krysser fingrene for oss alle 3..

Skrevet

Hei.

Kjenner igjen usikkerheten og redselen, men prøver å skrive noen positive ord til dere... og meg selv:)

Det med litt brunt utflod har jeg hørt er veldig normalt og ikke har noe å si med sa, men jeg vet ikke, bare noe jeg har hørt fra veldig mange! Symptomene kan visst komme og gå veldig, noe jeg har merket selv også. Jeg kan ha kjempe ømme bryster en dag og ikke merke så mye neste dag... hårtapet mitt er desverre bare hver eneste dag:(

Og det med at man blør over bare en dag og/eller flere dager som en vanlig mens vet jeg også at KAN være helt normalt. Ei jeg kjenner hadde faktisk vanlig mens i ca 4-5 mnd etter hun fant ut hun var gravid, og alt gikk helt supert der (solskinnshistorie) :)

Men som sagt, jeg skjønner hvordan dere tenker! Jeg selv går over i 6. uke nå (tror jeg sånn ca) og har vært bort både symptomer som har kommet og gått og litt blod og brunt utflod, men man må bare tenke positivt (selv om det ikke er så lett).....

Vet også om dårlige historier, men vill ikke si noe om det nå, tenke positivt:D

Ønsker oss alle lykke til og håpe på det beste, nyte tiden med spiren i magen :)

Skrevet

Jeg har også lest og hørt at litt brun utflod er vanlig tidlig i svangerskapet.. men jeg vet heller ikke..må si det virker normal da siden alle vi har opplevd det på en måte.. Brystsprenget er tilbake igjen nå så jeg ble litt beroliget av det. Uansett er det jo ikke mye man kan gjøre.. Bare å slappe av å håpe.. Men må si at det hjelper veldig med en solskinnshistorie:D Ønske også alle lykke til.

Skrevet

hvordan går det med dere da? kan dere beskrive deres utflod? :-p

fikk litt lys brun/gul utflod tirsdag kun på papir, samme onsdag men bare bitttelitt så vidt det var.. i dag da jeg våknet kom det 2 dråpe rødt frisk blod i toalette kl 8og kanskje 2 dråper i truseinnlegg kl11, har nå bare brunt utflod- synes det e noen tråder den på tykkelse m sytrå..?eller om det er litt koagulert blod fra tidligere.... tok hcg i dag og ny mandag er 4+5/6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...