Gå til innhold

hjelp! gave til barnehageansatte

Anbefalte innlegg

Skrevet

I minis bhg er det to faste på avdelingen, P+T. P er gravid og har vært endel borte siden i høst. Men de to hart liksom ansvaret for den bhg. Det har vært to vikarer også, blant annet pedagogisk leder, som ellers pleier å være der en dag i uka. Både hun og den andre jenta har vært der mer i år, pga sykemeldinger.

Men P+T er liksom de barna kjenner best (og vi voksne), og jeg har fått i oppgave å kjøpe gave til ansatte til festen på fredag.

Hadde tenkt å kjøpe de "fineste" gavene til P+T, og noe annet fint, men kanskje ikke så dyrt og personlig til de to andre. Er det teit? Bør jeg heller bare dele pengene på fire like gaver?

P skal også flytte til Brasil, etter hun får babyen sin om ca tre uker, tenkte å kjøpe noe kule babygreier jeg vet hun ønsker seg til henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det i så fall skal kjøpes en felles ting til barnehagen eller lik gave til alle.

Å skille etter stillingsprosent eller hvam barna liker best synes jeg er en uting.

Husker en gang vant butikken jeg styrte en premie på 5000,-

Jeg og ei anna jobbet 100% og hadde gjort all jobben som ga denne vinsten. I tilegg var det 3 ekstrahjelper hvor ei var sykemeldt.

For meg var det en selvfølge å likestille alle.

Hun ene kunne ikke for at hun var sykemeldt. De to andre som ikke var på jobb da dette arbeidet som ga gevinst ble gjort kunne jo ikke selv styre at jeg ikke satte det igang på dem sin vakt. Så her ble potten delt likt, 1000,- til hver.

Alle er like viktige for at en bedrift går rundt.

Skrevet

I barnehagen til snuppa er det alti alt 9 voksne som jobber med barna.

Så jeg har da kjøpt bare en liten blomst i en liten potte og pakket fint inn i selofan men en sløyfe og et lite kort på.

Det ble da totalkostnad på 60 kr pr annsatt.Men dette er ikke alle i bhg som spleiser på , bare jeg og dattera mi.De andre syntes det er liten vits å kjøpe noe uten om til de annsatte.

For din del hadde jeg nok kjøpt en stor del som de kan ha i bhg eller fordele pengene likt på alle sammen og kjøpt det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...