Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Har lest litt på fødselspapirene min i dag, jeg hadde ikke mindre enn 23 ultralyd:-) men det var det jo grunner til. Bare lurer på hvor mange som er normalt, hvis alt er som det skal, er det rundt 3-4?
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Om alt er som det skal, og ein ikkje treng ul for å fastslå kor langt graviditeten er komen (at ein ikkje veit ca unnfangelsen), så er det 1ultralyd som er "normalt" (den som er gratis). Men veldig manger har fleire, av enten medisinske eller nyskjerrige grunnar;P
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Men veit forrseten ikkje om det er vaneleg med fleire ul når ein ventar meir enn ein unge:) Og om mor feks er diabetiker eller i ei risikogruppe blir det gjerne fleire.
Siljev85 Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 eg hadde to, men den eine var på majorstua privatklinikk, som eg bestilte time til sjølv.
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 Hvis alt er som det skal er det vanlige bare en ultralyd. Jeg hadde to i mitt forrige svangerskap, en vanlig rutine og en sjekk rett før fødselen. Denne gangen har jeg hatt fire.
camilla^ Skrevet 17. juni 2009 #6 Skrevet 17. juni 2009 Er vel bare en som er normalt. Den som er i uke 18 eller noe slikt. Selv så hadde jeg to med begge. Første gang fikk jeg en ekstra på sykehuset siden vi ble påkjørt da jeg var i uke 32. Legevakten som var litt stressa på nyttårsaften og sykehuset som hadde lite å gjøre, så de hadde veldig god tid til å ta meg imot. Opplæring for flere nye leger. (og jeg som ble superglad for flere fine bilder å klistre i albumet. Andregang var jeg kommet kortere enn jeg og legen trodde, så måtte tilbake på den vanlige 18 ukeren.
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 17. juni 2009 #7 Skrevet 17. juni 2009 Jeg var vel litt snill som skrev 3-4:-) ..men trodde i hvert fall at det var minst to. Og det er vanlig med flere ved flerlingsvangerskap ja:) Nå får jeg tettere oppfølging enn vanlig ved neste svangerskap, men hadde jeg bare fått en ultralyd hadde jeg søren meg bestilt noen flere selv ja:-) Usj, skummelt å bli påkjørt..
mayaya Skrevet 17. juni 2009 #8 Skrevet 17. juni 2009 Jeg hadde en drøss med begge, vet ikke hvor mange egentlig.. Men ja, vanlig er en. Og etter første svskap så håpte jeg at jeg skulle få et helt normalt denne gang, da med en ul. Vi diskuterte litt om vi isåfall ville betale for en selv, men tror ikke vi hadde gjort det
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. juni 2009 #9 Skrevet 18. juni 2009 Med nr 1 hadde jeg ul hos jordmor hver gang, pluss 2 utenom som jeg selv betalte for, og 4-5-6 på sykehuset. Så, endel! Med nr 2 hadde jeg 1 som jeg selv betalte for, 1 ordinær, og 2 utenom
lille sprelle Skrevet 18. juni 2009 #10 Skrevet 18. juni 2009 Jeg gikk ut av tellingen selv, men det var pga sykdom. Det off dekker 1 for ukompliserte svangerskap uten helseproblemer så vidt jeg vet. Mange gidder imidlertid å ta fler (at de orker, men de hadde vel overskudd da tenker jeg)
megogdetretrolla Skrevet 18. juni 2009 #11 Skrevet 18. juni 2009 Kun den ordinære i ca uke 18 som er "vanlig". Nå er jeg gravid med tvillinger i uke 33 og har hatt 4 til nå, blir vel noen til hvis jeg går helt ut.
signe maten Skrevet 18. juni 2009 #12 Skrevet 18. juni 2009 I Telemark er det vanlig med to ultralyder. I uke 18 og uke 32. Selv fikk jeg fire - en oppfølging på 18 uker hvor de ikke fikk se nyrene. Og en som modell for et medieintervju.
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 18. juni 2009 #13 Skrevet 18. juni 2009 Til nå har jeg hatt 15 - var gravid med trillinger men den ene døde... Sist hadde jeg vel 8-10 stk hele svskapet.. :-)
*Rutletutt* Skrevet 18. juni 2009 #14 Skrevet 18. juni 2009 Hvis alt er som det skal, er det vel mest normalt med 1 vil jeg tro...den ene man får rundt uke 16-20. Har mange venninner som bare hadde denne ene. Jeg hadde vel 5 med førstemann pga blødninger og rundt 10 med andre pga blødninger, ekstra ul pga foranliggende morkake, lite liv og hadde i tillegg en privat 3d-ul.
Bunnies by night Skrevet 18. juni 2009 #15 Skrevet 18. juni 2009 Hvis alt er som normalt - så er det kun en ultralyd som er vanlig. Mange som også velger å ta 3d ultralyd i tillegg. Jeg hadde kun en ultralyd og syntes det var nok:)
Ranveig R Skrevet 18. juni 2009 #16 Skrevet 18. juni 2009 Det er EIN ul som er vanleg dersom svangerskapet er normalt. Med eldste var eg til ordinær ul i veke 19, og så betalte eg hos Volvat for å vise han fram til søstrene mine i veke 24. Og så blei det nok tatt ul på overtidskontroll i veke 42. Med lille var eg til ul i veke 10 pga blødning, ordinær ul i veke 18 og så ul igjen i veke 25 pga magesmerter. Alt har heldigvis vore fint heile vegen med begge to.
Let's hear it for the boys! Skrevet 18. juni 2009 #17 Skrevet 18. juni 2009 Jeg hadde fire stk med førstemann. Uke 12, 18, 32 (3D) og en noen uker før fødsel pga lite aktivitet. Denne gangen satser jeg på å bare ha den ordinære i uke 18. Behovet for noe annet har ikke meldt seg enda
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 18. juni 2009 #18 Skrevet 18. juni 2009 Det var jeg også! Når mistet du tredjemann?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå