Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Begynte i ny jobb i mars som personlig assistent, har blitt tilbudt en jobb i barnehage der jeg får nesten 5000kr mer i mnd+bet på røde dager noe jeg ikke får i den jobben jeg er i nå.Det som er så vansklig er at jeg har vanskeligheter med å trives på jobb, men trives godt i den jeg er i nå.Vi er så tette vi som jobber i et team og mye med familien hans.blir så vanskelig å si at jeg evt må slutte.Hva ville dere gjort?
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Si det, er de fem tusen mer i måneden viktige for deg så er det kanskje verdt å bytte jobb ... men ellers er det jo gull verdt med en jobb man trives i da. Men hvem vet, kanskje du vil trives i barnehagen også? Kan du ikke spørre om du kan få komme innom barnehagen og hilse litt mer på de du skal jobbe sammen med hvis du takker ja sånn at du vet litt mer hva du eventuelt går til? Det gjorde jeg en gang jeg vurderte å bytte jobb og det var gull verdt!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Dette er en helt ny barnehage og vi vet ikke hvem vi skal jobbe sammen med, alle er ikke ansatt enda lenger.5000kr er mye i mnd da men det er vanskelig.
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 Oj, da skjønner jeg at det er ekstra vanskelig! Men når det er et helt nytt arbeidssted må du nesten regne med at det blir litt innkjøringsproblemer i starten ... men også at du selv kan være med til å bidra til hvordan mijøet utvikler seg. Lykke til med valget da!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 Takk for det:)må bare si at du er veldig flink til å svare på innlegg her inne, flink til å gi råd.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #7 Skrevet 18. juni 2009 Fortell din nåværende arbeidsgiver at du har fått et tilbud på en annen jobb, og hør man de kan matche den.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #8 Skrevet 19. juni 2009 Du burde veie de to jobbene opp mot hverandre. - Kortere/lengre reisevei? - Fleksibel arbeidstid? - mulighet for pauser (på en småbarnsavd er det ofte en stille periode når barna sover, men på stor avd er det umulig å få mer enn den halvtimen du har krav på) - Timeantall (må du jobbe lenger for de 5000 kr i mnd? Vanligvis er personlig assistent bedre timebetalt enn assistentstilling i bhg) - Hvor sliten blir du etter jobben? Nå gir du alt for en person, skal du gi 100% for kanskje 18-20 barn, så blir du rimelig kjørt etter en dag på jobben. - Betalt pause? - Flere kollegaer å samarbeide med (positivt og negativt) Ellers så sier de jeg jobber med (i bhg) at det å starte en barnehage er morsomt - etter ca et år. Det første året er det mye som må ordnes med, og settes i rutiner osv. Utrolig slitsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå