Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 5 idag, føler meg "rar" i magen, litt oppblåst eller hva jeg skal si og er småkvalm stort sett hele tiden. Har heller ikke så lyst på snop og andre usunne ting jeg vanligvis ELSKER!! Hvordan har dere det!

Lurer på om jeg skal gå sånn småkvalm og rar i 3mnd nå!?!? uff, håper bare jeg slipper oppkast osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 4+3 og føler meg veldig slapp og energiløs.. Har ømme pupper og murring/stikking i livmora. Føler meg også litt småør/svimmel i hodet..må fokusere blikket litt ekstra noen ganger hvis jeg reiser meg fort eller snur hodet fort..

Skrevet

Jeg kjenner ikke noe. Eneste som er forandret er vel at jeg ikke har fått mensen, og ikke liker sjokolade lenger ;-) Stygt å si det. siden så mange av dere sliter sånn, men jeg vil så gjerne bli kvalm eller få vonde pupper - bare sånn at jeg kan kjenne på kroppen at nå skjer det faktisk noe! hehe.. Alt virker så uvirkelig når jeg ikke kjenner noe til det. Men jeg burde vel egentlig bare være glad til!

Legen sa i hvertfall at urinen såg bra ut, og her var det definitivt et svangerskap - så jeg burde vel ikke bry meg om at symptomene (nesten) ikke er der .

Skrevet

Heldigen du som ikke har symptomer:)

Har du vært hos legen hhei? kunne nesten tenke meg d jeg også bare for å få det "skikkelig" bekreftet.tror nesten ikke på det selv til tross for 3 pos tester, uteblivet mens og småsymptomer..

Hva gjorde legen da? jeg har time i uke 8+5...lurer på hvordan jeg skal holde ut!! er så spent og gleder meg til å si det til folk!!!!!!!

Skrevet

Ja, jeg er vel egentlig det :)

Stemmer, jeg var hos legen i dag. Han informerte meg bare om litt fakta - hva jeg kunne spise / ikke spise osv. Så sa han faktisk at jeg ikke måtte tro alt som stod på bim (uten at jeg nevnte det..hehe). Hans kone hadde visst blitt hysterisk av å lese innlegg her inne. Ellers fikk jeg en bok, både til meg og samboeren. Kjempe kjekkt.Skal tilbake 22.juli.. da er jeg 10+3 . Neste time skal vi se etter hjertet til lillegull, ta blodprøve og veie meg osv. Jeg fikk også fremskjøvet termindatoen en dag.. wee. Så det ble 15.feb i steden for 16. Ikke at det har så mye å si da, men.

Jeg gleder meg også til å få sagt det til alle - selv om jeg allerede har fortalt det til de aller nærmeste.

Skrevet

Jeg er vel i 4 eller 5. uke. Er utrolig trøtt, stikninger i magen innemellom, noen ganger kjenner jeg det mye bedre enn andre ganger. Kan gå mange timer hvor det er helt rolig. Ømme pupper. Det er vel det :) Gleder meg til UL for å se hjertet banke, noe som jeg håper det virkelig gjør! Så gruer meg litt også.. Lykke til alle sammen :))

Skrevet

Er vel i uke 4 eller 5 - og visste egentlig fra en uke før forventet mens at jeg var gravid. (Og etter tre positive tester av forskjellige merker kan jeg vel slå fast at DET er jeg :) Begynte med at jeg var småsvimmel når jeg reiste meg kjapt opp, har dessuten vært litt uvel - ikke skikkelig kvalm, men litt uggen. Ømme bryster, og tyyyydelige blodårer i puppene. Og så er jeg trøtt!

Skrevet

Jeg er 5 uker i morgen. Er KJEMPETRØTT hele tiden. Lite energi,tar lett til tårene og litt kortere lunte enn før:/ Stikkninger i magen, og blir litt svimmel om jeg reiser meg opp for fort. Litt rar smak i munnen. Ikke kvalm enda (heldigvis) og håper jeg slipper det:) Ellers lite symptomer, så føler meg ikke så veldig gravid egentlig. Litt vanskelig for å tro det,og er veldig rart å være gravid igjen:) Skal til legen siste uka i juli..da er jeg vel 10+5 eller noe:) Håper jeg får høre hjertelyd:)

Skrevet

Ser ut til at vi har ganske like symptomer på dette stadiet.. :)

Hvordan takler dere jobben? Hva jobber dere med? Jeg jobber i barnehage og synes det er litt slitsomt i og med at vi har noen unger som er ganske utagerende..og man må løfte dem ut av en del konfliktsituasjoner osv. Da blir jeg litt ør i hodet og småuggen etterpå...

Skrevet

Her er det opp og ned med symptomer. Er nå 6 uker på vei. Har vært kvalm i perioder, men så er det liksom helt vekk igjen. Føler meg ikke sånn gravid som jeg gjorde med nr 1. Da var jeg kvalm fra 5 uka. kjenner stikkinger nede i livmora når jeg hoster og kan våkne opp om natta å være så varm på armer og ben. Må alltid opp å tisse om natta og.

Jobber og i barnehage. Synes det er nokså slitsomt til tider når det er unger som slår seg vrange. Har veldig liten tålmodighet for tiden, så må hele tiden presse meg selv for å ikke vise det. Synes det er tungt akkurat nå.

Skrevet

spireliten:

Ja..hva skal man gjøre da? Vurderer nesten å si fra allerede nå at jeg ikke kan ta de utagerende barna så ofte som jeg gjør, for i dag ble jeg svimmel og det verket litt mer i livmora...det stakk litt ekstra...

Skrevet

av og til så tror jeg det kan være like greit å si fra viss du er en åpen person, for om du skulle miste så sier du det kansje likevel og det er greit folk vet om det...?!

Jeg er 5+1 idag, har KUN sagt d til en veninne..Greit å ha noen å dele erfaringer med, hun er høygravid nå! Ellers jobber jeg i et akuttmottak og AMK sentral, så har muligheten til å få stillesittende arbeid om det skulle bli problemer med det andre. Går heldvis snart på ferie nå, så da er jeg vertfall 9 uker når jeg er til bake...!! Satse på å jobbe så lenge jeg kan, det er jo gøy å komme seg litt ut også da, evnt gå ned i stilling om det blir problem!

Men sliter litt med blanding av antibiotika, røntgen, smitte osv nå..Prøver i det lengste å unngå det!

Skrevet

Hvis formen fort blir verre tror jeg at jeg kommer til å si fra, sånn at jeg kan roe ned litt når jeg trenger det... Får se an formen :)

Skrevet

Jeg har termin 19. februar med nr 4.

Har ømme brystvorter, blir litt småkvalm midt på dagen og på kvelden, men ikke sånn at jeg må kaste opp...Får dotter i ørene!!!!!!!!!!!!!

Er forferdelig trøtt, og har ikke særlig matlyst, I tillegg svetter jeg meg gjennomvåt om natten....

Har hatt 3 utrolig fine og lette svangerskap tidligere, men merker nå at jeg er 10 år eldre...

Men jeg skal nyte denne tiden:) Har bestilt angelsounds på nett idag, og har allerede begynt å se etter mammaklær!!! Ingen joggebukser denne gangen...he he... jeg skal være en flott gravid dame....håper jeg;)

Skrevet

Jeg har gått over til uke 6 nå og bortsett fra uffattelig ømme bryster og hårtap så har jeg hatt det ganske greit:) Denne uken har jeg begynt å kjenne en del som skjer i magen, spesielt på venste siden opp mot ribbeina ,tror det er livmoren eller noe som strekker seg, det folk har sagt hvertfall, hehe.. og innimellom utrolige vonde stikk i brystet en sjelden gang. egentlig litt glad for at jeg ikke har kvalme og noe verre, men samtidig så er det litt trist å ikke merke mere når noe så fantastisk skjer med kroppen....og blitt utrolig sulten plutselig, hele tiden, uansett hvor mye jeg spiser!!

Lykke til videre alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...