GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Jør di det? Sveller di ikke vann og blir litt redd først en gang?, noen som vet hvordan det virker? Har altid lurt på det
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Det kommer vel an på alderen på babyen vil jeg tro? Etter hvert glemmer de jo mors liv og blir redde for vann. Gutten min var i hvert fall redd da han fikk vann på hodet i en alder av 6-7 mnd.
erteposen + 4 Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Det er en refleks de mister etter en stund. Det er jo det fine med babysvømming om en starter tidsnok sitter refleksen.
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2009 Så da er det kansje for sent å prøve me min gutt på snart 5 mnd?
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 De kan jo lære det på nytt også da, bare at da tar det litt lengre tid. En venninne av meg begynte på babysvømming da jenta hennes var 8 mnd og det gikk seg nå til etter hvert det også :-)
It's all about me Skrevet 17. juni 2009 #6 Skrevet 17. juni 2009 Eldstemann startet med babysvømming da han var 4 mnd, det gikk supert fra første gang. Minstejenta meldte jeg på da hun lå i magen og hun var 6 uker første gang, det gikk ikke bra. Hun var for usikker og frøs lett. Hoppet av det kurset etter noen ganger. Tok henne med på nytt da hun var 5 mnd og det var noe annet. Hun elsker nå å bade som storebroren sin. Lukke mekanisemn i nesa er den viktigste, den blir svakere fra de er 9 mnd. Så der er du godt innenfor. Når det gjelder munnen og å trekke pusten under vann så er det noen som tar den teknikken fra første dykk, mens noen trenger et dykk eller to. Uansett skjønner de det fort. Det elementære er å ta det i etapper, litt og litt av hodet under vann av gangen over flere leksjoner. Jeg er en stor tilhenger av tidlig tilvenning til vann etter å ha sett hvor stort utbytte min gutt har av det. I en alder av 2 kunne han allerede hoppe fra kanten, snu seg unde vann, finne kanten og komme seg opp igjen. Slikt kan være uvurderlig.
WildPrincess Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 Jeg meldte meg på kurs da hun var 6 uker, men pga en feil fikk vi ikke plass alikevel. Vi begynnte da å gå i svømmehallen på egenhånd, og jeg tror det var like greit. Da var det rolig i hallen som regel og jeg kunne følge hennes behov og ikke en kursplan... De første gangene vi badet var vi i vannet ca 20 min og hun lå for det meste med hodet i handa mi og og koste seg på ryggen i vannet. Hun har ikke vært redd til nå i bassenget, det hender hun svelger vann om vi ikke får til lukke refleksen sikkelig før hun dukker. Men som regel så bare hoster hunlitt når hun kommer opp også er alt greit. Men det er nok viktig at den som tar med barnet er trygg i vannet og ikke redd. Din redsel smitter jo fort ov er på barnet og skaper usikkerhet. Vi har kost oss i bassenget 1 - 2 ganger i uka siden snuppa var 6 uker, nå er de desverre sommer stengt så nå venter jeg bare på at det blir vær nok til å bade ute med henne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå