Gå til innhold

Hva ville du gjort? Hjelp.. *langt*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor sammen med sambo i hans hus, det står ikke på meg. Huslånet hans har gått til inkasso og videre til begjæring av tvangssalg. Han skal ta kontakt og få ordnet en nedbetalingsordning da siden grunnet til denne saken har oppstått er pga det er 3 mnd av huslånet som han har utestående. Ellers har han en del andre smålån som også er gått til inkasso... Disse har jeg ordnet med den siste uken og fått nedbetalingsordninger på.

Nå føler jeg bare at det hoper seg opp. Flere lån blir til pant i eiendom osv pga han ikke betaler. Føler jeg lever i an noe ala luksusfellen. Det er den siste mnd'en han har tatt seg sammen litt. Har ikke visst så mye om disse inkassosakene tidligere så derfor har jeg ikke tatt tak i det før nå.. Fant en del uåpnede regninger rundt så da skjønte jeg jo hva som foregikk..

Men jeg vet ikke om jeg orker dette. Har lyst til å bare ta babyen vår med meg og finne meg en leilighet til han har ordnet opp i dette pengestyret. Ikke får vi strømregning heller, pga den ble "stengt" en gang, den ble ikke det, men skulle blitt. Og han måtte betale for å åpne den igjen, noe jeg trodde han gjorde, men ble aldri gjort. Får vel snart en sak om det også.. Prøver å prate med han om det, men det nytter noen ganger og andre ganger går det til h.....

Elsker han jo, men han må få orden på dette for jeg orker ikker mer. Har prøvd å helpt med både penger og mange telefoner, sendt rundt på e-poster for å ordne opp. Ja, brukt en del timer på dette da. Men hva er takken? Jo, at han ikke gidder å gjøre en dritt og kjefter på meg når jeg sier vi må snakke om det..

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men føler det blir mye dramatikk rundt dette i forhold til at vi har en del år sammen og hva kommer familien til å si om vi flytter fra hverandre.. Vil jo bare at han ska ta seg sammen for at vi kan begynne på nytt, uten at han har en hel del med pengestyr...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten så må du bli og ordne opp for han..Det er jo for dere begge på en måte, for du ønsker vel en dag at dere skal kjøpe og eie noe sammen..Og hvis det ikke blir ordnet opp i så vil det jo alltid henge over dere begge..Så hvis du elsker han og vil være sammen med han så må du det..Eller så reiser du og klarer deg selv..Men ikke regn med at han ordner dette selv og så skal dere bli sammen igjen senere..

Du er jo godt i gang, så ikke gi opp enda...Veldig flott gjort av deg hverfall..

Lykke til

Skrevet

Veldig flott gjort av deg! Men ikke bli ett offer eller bli dratt med i dragsuget.

Han MÅ være med på dette, ellers kan jeg nesten garantere at forholdet er over om en 5 års tid og du angrer livskiten av deg.

Sett hardt mot hardt. Dette er hans problem, du er villig til å hjelpe. Da får han være med...

...Hvis ikke, GÅ (jeg snakker av erfaring). Du tjener nix nada ved å være grei og oppofrende. Han MÅ være med på dette.

Klem

Skrevet

Takk for svar begge to. Trodde jeg kom til å få høre hvor dum jeg var som engang gidder og bruke tid på dette her.

Han har tatt seg sammen og blitt kvitt en del småkrav. Det går bedre nå enn tidligere, men det er fortsatt et ømt tema. Han ble permitert fra jobben, men har endelig funnet en ny så håper at han kan komme seg på bena igjen.

Har forlangt at jeg får lønna hans på min konto og tar meg av alle regninger osv, så får han "spennepenger" hos meg. Er jeg urimelig da? Føler det er det som må til for ellers bruker han bare pengene på ting vi virkelig ikke trenger.

Skrevet

Det høres jo ut som om han trenger hjelp til å få orden på økonomien så å innføre felles økonomi hvor du er administrator er vel ikke noen dårlig ide ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...