Gå til innhold

Hva har jeg rett til ved skolegang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var akkurat på møte der jeg jobber deltid/som vikar. Og siden det går så dårlig der nedbemanner de. Det vil si at det blir mye mindre jobbing på meg enn det har vært til nå og i den forbindelse lurer jeg på å sette meg på skolebenken. Jeg har samboer somgår på yrkesretta attføring så er ikke akkurat så mye han får i mnd, hva kan jeg søke på/har krav på hvis jeg begynner på skolen? Må vite om det er noe vi kan leve av eller ikke før jeg gjør noe mer med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lån og stipend fra lånekassen. Summen finner du i lånekalkulatoren til lanekassen.no

Eventuelt kan du høre om NAV vil sponse noe siden du blir arbeidsledig, men sjansene er vel ikke helt gedigne for noen full utdanning derfra.

Skrevet

Også kan du jo så klart jobbe ved siden av, men det er jo ikke noen rettighet.... Hehe.

Skrevet

Da tar jeg en titt på lånekassen. Vi kan vel ikke få noe stønad til barnetilsyn?Tenker på at vi begge er under utdannelse..

Skrevet

Nei. Men du får en litt større stipendandel fordi dere har barn, forutsatt at din partners inntekt ikke er for høy (og det er den neppe på attføring). Dette fremkommer i lånekalkulatoren.

Skrevet

Ok.Takk for svar:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...