Gå til innhold

Da har lille, vakre Aurora kommet til verden! :-D

Anbefalte innlegg

Skrevet

16 juni, 5 dager over termin! 3578 gr, 51 cm lang og 35 cm rundt hodet! :-D

Ble satt igang mandag kveld. Fikk første modningspille kl 18, merket lite, men det modnet litt fra helt lukket livmorhals til 1/2 cm åpning ca. Kl 23 fikk jeg pille nr 2 og 1 1/2 time etter begynte jeg å kjenne svake rier ta tak i magen. De ble sterkere og sterkere og kom ganske regelmessig. Kl 02:50 gikk vannet av seg selv, og jeg var offisielt i fødsel! :-D

Jeg ble etterhvert flyttet over på ei fødestue så jeg ikke skulle vekke hun jeg lå på rom med. På fødestua fikk jeg klyster, og etter å ha tømt meg, gikk jeg i dusjen. Det var så utrolig deilig å stå i dusjen under riene som tok seg mer og mer opp! Etter en time i dusjen var jeg passe varm og svimmel så jeg gikk litt rundt inne på fødestuen. Fikk akupunktur, syntes ikke det hjalp meg noe særlig.

Ca kl 05:30 begynte riene å bli temmelig kraftige! 05:50 hadde jeg 2-3 cm åpning, og med de intense riene jeg hadde, så situsjonen temmelig håpløs ut for meg i mine øyne. Etter å ha tenkt og pustet meg gjennom noen rier bestemte jeg meg for å prøve epidural. Jeg var så trøtt og sliten at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg! Anestesi-legen ble ringt kl 06:20. 06:40 fikk vi beskjed om at han måtte bistå i et hastekesiersnitt, så jeg måtte vente litt til! Jm lurte på om hun i mellomtiden skulle sjekke åpningen min, men vi ble enige om å vente til jeg hadde fått epidural siden riene var så vonde som de var og det var uaktuelt for meg å legge med ned!

Ca 07:15 kom anestesilegen og epiduralen ble satt! Han danderte den på ryggen og i det han skulle gi første dose epidural kom første pressrie!!! Da var klokka ca 07:30! Jeg ble livredd for jeg trodde ikke i min villeste fantasi at jeg allerede var 10 cm åpning!

Jm kommanderte meg ned på ryggen etter den første pressrien og, jo så sannelig, full åpning! :-D 4 pressrier senere var veslefrøkna ute! Helt perfekt lita tulle! Så jeg fikk erfare å sette epidural, men fikk aldri noen glede av den! ;-) hehe

Mannen min var en fantastisk støtte under fødselen! Han gjorde alt riktig!! (bortsett fra å stå i veine for vandreruta mi et par ganger) Jeg hadde aldri klart dette så bra uten deg, elskede!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse!! =)

Skrevet

Gratulerer så mye med lille Aurora!

Skrevet

Gratulerer såå mye!! Det er en god følelse når de endelig er ute :)

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Gratulerer med en liten tulle! Søtt navn:-)

Skrevet

Og jeg var der med deg i tankene :D hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...