Gå til innhold

ang vaskehjelp....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så på skravle at det var ei som hadde vaskehjelp, og kunne trengt det selv...

Hvor mye koster det for at det skal komme ei å vaske ned et to etg hus en gang i uka?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor i Oslo og har to polakker her hver uke. Betaler de mellom 600-800 kr pr. gang (hus 260 kmv). Svart. Vi har brukt disse i mange år og synes de er helt utrolig flinke.

Det er viktig å finne de rette. Kanskje dere må prøve ut flere... Hør med andre bekjente om de vet om noen. Det er det tryggeste.

Lykke til i jakten :-)

PS. Man blir rett og slett lykkligere med vaskehjelp ;-)

Skrevet

her kommer to dyktige polakker annenhver uke. 140 kvm, 400 kr. bor i en mindre by.

Skrevet

Polsk vaskehjelp her også, hun tar 100 kr timen svart og vasker i 4 timer hver gang.

250 kvm og bor i en liten by.

Skrevet

180 kr timen hvitt ;-) polsk her også

Skrevet

Og dette gjør dere med god samvittighet?

Skrevet

Annenhver uke holder i massevis.

Vi har leid inn vaskedame via et firma. Koster 120 kr timen. Vi betaler 500 kr per gang, altså 1000 kr i mnd.

Skrevet

Kunne ikke ha tenkt meg å slippe fremmede inn i huset mitt for å vaske.. Greier jeg ikke å vaske selv er jeg enten blitt for lat, eller har for stort hus! Vasker annenhver fredag, og betaler ingenting for det!..:)

Skrevet

Enig med den over. Istedenfor å bli så late at vi til slutt sitter og klager på bim over hvor tykke vi er blitt, og må gå på helsestudio. Vask huset en gang i uka i skikkelig tempo. Det er faktisk god trim, og så sparer du penger til helsestudio. Synes det er et paradoks at folk er blitt så late at de ikke klarer å vaske et hus lenger. Og ja, jeg er i full jobb, men det er ikke så stort problem.

Og hvis dere absolutt må ha vaskehjelp så betal de som vasker skikkelig og ikke svart. Slik at vedkommende får spart opp pensjonspoeng og har de samme rettigheter som dere selv.

Skrevet

Vi betaler hvitt vi da, men er jo like fullt polsk vaskehjelp. Firmaet vasker for hele nabolaget her, så de har et godt rykte på seg og vi kan uten problemer legge fra oss verdisaker. De er hederlige og rederlige. Tror neppe sjefen er interessert i å miste firmaet sitt pga utro tjenere.

Skrevet

Noen som har et navn på et vaskeselskap i Oslo med polakker som vasker hvitt??? :)

Skrevet

Jeg har blitt et nytt menneske etter at jeg fikk vaskehjelp!!! Fantastisk:)

Her betaler vi 150 kr timen, hun bruker ca 4 timer hver gang, og 1 gang i uken:) 130 kvadrat.

Skrevet

Har ingenting med latskap å gjøre, en vaskehjelp er verd sin vekt i gull :)

Med mange barn og full jobb er det igrunn nok å bruke tiden på om ikke kveldene eller helgene skal gå til husarbeid. Å kjøpe seg litt fri er helt ok synes jeg, og å komme hjem fra jobb til et grønnsåpeluktende rent hus er virkelig lykke!

Skrevet

....til alle dere som bruker vaskehjelp.

Har selv jobbet innen dette yrket i flere år,men i ett byrå.

Fordelen med ett byrå er att hvis noe skulle bli ødelagt så har byrået forsikring på dette,og dere får ny vare.F.eks ryker ei rute eller ett dyrt møbel,så slipper dere selv å erstatte dette her.Hvit vaskehjelp kan dere også skrive av på skatten,og er ikke dyrere enn disse polske dere bruker svart.Så var jeg dere hadde jeg absolutt ikke brukt svart vaskehjelp.Å ikke glem att det er straffbart å betale noen hvitt.....Lykke til;-)

Skrevet

....eeehh....det skulle stå att det er straffbart å betale noen SVART selvfølgelig.....

Skrevet

Bruker nabojenta for hundre kroner timen. To timer i uka. Hun går på skole og har ingen annen jobb. Hun tjener ikke nok til at hun får skatteplikt, og vi betaler mindre enn at vi får arbeidsgiver avgift. Så for oss spiller det ikke så fryktelig stor rolle om det er svart eller hvitt.

Det er også snakk om så pass lite lønn at hun heller ikke tjener pesnjonspoeng. Men hun kommer vel snart innenfor folketrygdens regler om sykepenger og reglene om yrkesskadeerstatning.

Hun er flink, og det blir rent og pent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...