Gå til innhold

Mindre renselse ved keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare hatt vaginal fødsel og det er en sinnsykt lang renselsesperiode etterpå.. Hvordan er deres erfaringer ang det, dere som tok KS? Mindre og kortere blødning? Og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen mindre og kortere renselse etter keisersnitt enn vaginal fødsel. Jeg blødde i 13 uker etter mitt keisersnitt.

Skrevet

Nå har jeg ikke tatt KS, men jeg vil tro det er rimelig likt, i og med at det er de samme greiene som skal ut av kroppen (ikke godt ordvalg, I know, men dog).

Når det er sagt, så kan jo renselsesperioden variere fra fødsel til fødsel uavhengig av KS eller ei..

Skrevet

Jeg vet at det blir sagt at man blør like mye, og det kan godt hende- men jeg blødde kun i 3 dager etter keisersnitt.

Skrevet

wow...det er det korteste jeg har hørt,ever!! og ikke vondt å gå på do i tillegg høres ut som en drøm..

Skrevet

Jeg har et KS og en vaginal fødsel bak meg. Blødde like lenge etter begge; 4 uker.

Men at det ikke er vondt å gå på do etter KS, er jeg ikke helt enig i. En har tross alt operert i magen, og å presse ut drit er ikke akkurat behagelig eller lett, kan du si. Greit at en ikke er sår nedentil etter KS, men......

Skrevet

Hvor lenge såret etter morkaken væsker og blør er individuelt, og uavhengig av om du føder vaginalt eller tar keisersnitt. Jeg har blødd akkurat like lenge med alle fire (tre vaginale og et snitt), ca 8 uker.

De skraper jo livmoren ren for hinner o.l under keisersnittet, så kroppen din slipper kvitte deg med det selv, men blødningen fra sårene vil være den samme..

Skrevet

Det gjorde faktisk ikke vondt å gå på do for meg heller. Jeg hadde jo hørt om at det kunne gjøre vondt så jeg grudde meg litt, men det tok en stund før jeg måtte og da var det akkurat som normalt.

Skrevet

Siden lampen var stillt inn "feil", så jeg at de pumpet ut et par desiliter blod (trykket på magen og det randt blod ut i en kopp), kanskje det hadde noe med saken å gjøre? Det var forresten det som var eklest å se.

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er mest vanlig, men jeg blødde mye mindre etter ks enn vaginal. Det kan jo være tilfeldig da, ikke vet jeg :-)

Skrevet

Vaginal fødsel: 8 ukers renselse på meg

etter ks: 7 uker..

Skrevet

Jeg blødde kun i 6 dager etter begge mine keisersnitt.

Skrevet

Jeg fødte vaginalt, og hadde da heller ikke noe problem med å gå på do etterpå, hverken på den ene eller den andre måten.

Skrevet

Jeg blødde vel 1 uje etter ks.

Tror det kommer litt ann på hvor nøye de suger innvendigt etterpå.

Morkaka mi var i fillebiter pga sv.forgiftning,så jeg ble nøye rengjort,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...