Gå til innhold

Flergangsfødende!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge lå dere på barsel med nr. 2? Dere som ikke måtte bli der lenger av andre årsaker.

Jeg lå i 5 dager med førstemann, men det var pga at jeg ble syk og ikke fikk lov til å dra hjem. Nå lurer jeg på om vi skal dra hjem så fort som mulig, men det virker faktisk litt skummelt... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg og venninna mi fødte samme dag, en mandag. hun på formiddagen, jeg på ettermiddagen. Hun fikk være til onsdag, jeg til torsdag :)

Skrevet

Dro hjem dagen etter fødselen da jeg fikk nr.2:)

Skrevet

Første gangen var jeg der i 3 dager og denne gangen fødte jeg 21.30 på tirsdag kveld og dro hjem 11.30 onsdag morgen.. Så var der over natten bare-.. Angrer ikke.. =)

Skrevet

24 timer med nr. 2. Det var i USA, hvor man betaler en stor egenandel per/natt, he-he. Jeg var i fin form også, gikk opp og ned i korridoren ikke mange timene etter fodsel.

MEN - med nr. 3, her i Norge. Fikk jeg ikke lov og reise for jeg hadde vært der i 2 dogn, 48 timer etter fodsel eller noe slikt! Holdt på og få fnatt! Var i fin form og ville gjerne hjem og slappe av.

Skrevet

Jeg fødte natt til mandag, dro hjem tirsdag formiddag. Var så stusselig å være igjen alene på hotellet da mannen og jenta vår dro hjem på kvelden... Savnet de så fælt og var i utrolig fin form. Var nesten så jeg ville dra hjem på mandagen... hehe

Skrevet

Mayaya:

Var det noe du ville selv? Å bli så lenge, mener jeg.

Jeg følte meg så trygg på sykehuset sist gang. Koselig var det, og!

Skrevet

Kan jeg sporre hvor du fodte 'Blekkis'? Jeg fodte på Riksen, var 3. gangs fodende og måtte bli 2 netter...?

Skrevet

Nr.1 5 dager

Nr.2 4 dager

Nr.3 16 dager (skjedde litt av hvert under den fødselen)

Skrevet

Ja, det er jo det. Første gangen var vi så heldige at sambo fikk lov til å sove der hver natt, selv om det ikke var barselhotellet. Ser for meg at det blir utrolig kjipt å måtte være der alene :/

Skrevet

På sykehuset her står man fritt til å reise hjem når man vil, må bare vente 2 timer (er for å være sikker på at alt går greit med barnet, pusten osv, og at alt går greit med mor, blødninger osv). Men må komme tilbake for legesjekk av barnet, hørselstest og følling-testen da..

Alle mine har hatt gulsott og blitt behandlet for det, så jeg har måttet bli 3-4 dager. Men har ei venninne som fødte tidlig på morgenen og dro hjem samme ettermiddag, gikk helt greit det.

Skrevet

Synes det var deilig jeg, og så slapp vi dra tilbake for blodprøven også :) Pappan var der to netter denne gangen, siste natten var jeg alene. Det var digg :) Hehehe

Skrevet

Var der fire dager med første, mener det var tredje dagen jeg ville hjem med andre men måtte vente endag siden hun hadde gått så mye ned i vekt. men det viste seg at de hadde målt henne med teppe, så hun hadde ikke gått så mye ned alikavel. Så fire dager lå jeg vel der.

4dager er normalt der jeg fødte.

Skrevet

Førstemann er født en onsdag, jeg dro hjem fredag ( ville dra hjem dagen etter, men fikk ikke lov av sambo...trengte liksom ikke være sååå tøff!).

Da vesla ble født i fjor, dro jeg hjem dagen etter. Hun er født 18.50, klokken 12 dagen etter var vi ute =).

Skrevet

Hmmm. Kan hende jeg ikke gidder å være så lenge (om jeg har et valg!). Har jo sønnen min hjemme, og han har jo bursdag på terminen min! Kjipt å være borte fra han i flere dager, da :)

Skrevet

På blefjell sykehus.. Men jeg var i fin form etter fødselen.. Ingen rifter og fødselen var veldig rask.. barnelegen undersøkte henne før vi dro hjem .. Hun hadde også topp Apgar score allerede minuttet etter hun kom ut.. Men måtte ha samtale med jordmor før jeg dro.. =)

Skrevet

Norwegian by injection kan eg få spørre deg hva som skjedde ved din 3 fødsel siden du måtte være på sykehuset i 16 dager!

men til spm men 1 vare eg der 3 dager og med nr 2 var eg 5 dager...

Skrevet

1 fødsel - to netter. Fødte tirsdag formiddag og dro hjem torsdag.

2 fødsel - dro hjem etter 6 timer. Rask og fin fødsel (på julaften).

Skrevet

Nr 1. 2 dager

Nr 2. 14 dager (sykt barn og syk mor)

Nr 3 og 4. Jeg planlegger max liggetid på 7 dager:)

Skrevet

Nummer 1: 4 netter, men fødte om morgenen og dro om kvelden så det ble nesten 5 dager.

Nummer 2: 2 Netter.

Burde og ble rådet til å være lenger begge ganger siden kroppen min ikke starter å fungere før en del dager etter at barna har kommet ut. Men førstegang holdt jeg på å klikke av å se det samme rommet hele tiden (var litt rar i hodet etter narkosen og våget ikke gå ut av rommet)

Andre gang hadde vi ikke barnevakt til førstemann lenger og jeg ville ikke være der uten mannen siden jeg var avhengig av hjelp til alt.

Skrevet

1 fødsel 3 døgn (prematur og første døgn på neon)

2 fødsel 2 døgn

3 fødsel 6 timer

4 fødsel 20 timer (litt startvansker med litt vann i lungene)

5 fødsel 4 timer

Skrevet

Nr to er født på søndag, jeg måtte på utskrapning tirsdag og vi dro hjem onsdags morgen. Nr tre er født på lørdag og jeg dro hjem søndag. Det gikk helt fint. Det var faktisk helt herlig å være hjemme, bortsett fra at svigerfamilien kom på besøk hver dag i en uke. Svigerforeldre og svigerinne med familie. Hadde jeg visst at det var en mulighet ville jeg bedt min mann gi beskjed o at vi ville ha fred iallefall de første 3-4 dagene.

Kunne godt ha tatt imot folk på sykehuset og gjerne hjemme for 1 time eller så, i samlet flokk, men folk hver dag, hele dagen og til sent på kveld, var grusomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...