Gå til innhold

Hvor skal denne vektøkningen ende?


Elvegris

Anbefalte innlegg

Herlighet, jeg er i uke 23 nå og har lagt på meg 9 (!) kilo allerede. I forrige svangerskap la jeg på meg i underkant av 12 kilo total. Dette kommer til å ende med meg som en låvedør og en fem kilo baby.... Fres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bre fordi du har lagt på deg mye til nå, betyr ikke at det trenger å fortsette slik. Bare ta deg sammen og ta grep. Ikke la vektøkningen bli en unnskyldning til å la det fortsette i en negativ retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg 14 kg totalt sist gang. Inne i uke 24 nå og har lagt på meg rundt 6 kg, mer enn jeg hadde gjort så langt sist gang. Men denne gangen kjenner jeg kroppen min ift graviditet, og vet at jeg kjapt kommer back in shape når knøttet har kommet ut. Derfor tar jeg det helt med ro når det gjelder vekten.

 

Så ikke fres.. nyt ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det helt rolig, det er ingenting å stresse over. Svangerskapene er forskjellige og så lenge det ikke er ekstreme mengder ekstra kilo, sånn at det blir en helse fare, er det ingenting å bry seg om. Er de som legger på seg over 30 kilo i løpet av svangerskapet uten at det er fare for noe. Så slapp av og kos deg heller! :D

 

Selv gikk jeg opp over 20 kilo sist. Nesten 10 av disse forsvant når babyen ble født, men disse la jeg faktisk på meg igjen etterpå. Så jeg gikk i over 1 år etter fødsel med 20 kilo for mye. Grunnen til dette var nok at jeg ble veldig glad i sjokolade når jeg ammet, gav liksom litt ny energi. Og så hadde jeg utrolig dårlig samvittighet for å spise sjokoladen. hehe. Etter 1 år begynte jeg å tenke på hvorfor jeg skulle ha så dårlig samvittighet for noe som var så godt, og begynte å tenke anderledes. Jeg begynte å akseptere meg selv for den jeg var og tenkte at alt jeg spiste gjorde meg godt.

Det merkelige var at sakte men sikkert så begynte jeg å ta av. Jeg fikk automatisk mindre lyst på sjokolade og ubevisst begrenset inntaket seg. Innen jeg ble gravid igjen hadde jeg gått ned de 20 kiloene fra sist. Og det uten å gjøre noen spesielle handlinger for det. Endret kun på tankemønsteret mitt og så gikk det meste automatisk.

Nå har jeg lagt på meg litt over 3 kilo, er 22 uker på vei, og frotser det

jeg vil. Jeg er langt fra noe prakteksempel på hvordan vi skal være eller ikke. Men har jeg klart å normalisere vekta, er jeg sikker på at dere også klarer det. :)

 

Før dette trodde jeg at slike ting var oppskrytt osv. Men nå er jeg overbevist om at tankene våre påvirker kroppen vår mer enn vi aner.

 

 

Så folkens dette er en tid vi skal kose oss, og ikke tenke på vekta! ;) Det kan vi ta etterpå, når babyen er ute. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det viser seg at hoderegning ikke er min sterke side, slik at jeg heldigvis ikke hadde lagt på meg mer enn 7 kilo totalt ved litt nærmere ettertanke :)

Det er fortsatt mer enn nok, for all del. Regner nok med at jeg ender på en total av mer enn 12 kilo likevel denne gangen. Men skal helt klart bli flinkere til å bevege meg i ukene framover uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg er i uke 27 og har lagt på meg 11 kg...

 

sist svangerskap la jeg på meg 20kg... da jeg reiste hjem fra sykehuset hadde jeg allerede mistet 15kg...

 

1 mnd etter fødsel hadde jeg bare 2-3 kg igjen...

og etter 3 mnd var jeg tilbake til samme vekt som før fødsel...

 

jeg la ikke på meg igjen heller...;_) før nå i mitt andre svangerskap da;_)

 

ikke bekymre deg!;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...